اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

30 کشاورز متخلف به آبیاری با پساب به دستگاه قضایی معرفی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون، 30 کشاورز متخلف به آبیاری با پساب فاضلاب به دستگاه قضایی معرفی شدند.

30 کشاورز متخلف به آبیاری با پساب به دستگاه قضایی معرفی شدند

حسین صفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در شش ماه نخست سال، پنج تا شش هکتار از زمین‌های کشاورزی که با پساب فاضلاب آبیاری شده بودند در برخوار و میمه امحاء شد.

وی با بیان اینکه هشت هکتار از زمین‌های کشاورزی در منطقه شرق اصفهان با پساب‌های فاضلاب‌ امحاء شد، ادامه داد: تمام زمین‌های کشاورزی که مصرف خوراک دامی و انسانی دارد در صورت اثبات آبیاری با فضولات شهری به طور کامل امحاء و کشاورزان متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به این پرسش که چه محصولی در بیشتر زمین‌های کشاورزی امحاء شده کشت می‌شد، تصریح کرد: با توجه به تبعاتی که روشن شدن این موضوع به بار می‌آورد بهتر است که گفته نشود.

وی تغییر الگوی کشت را تنها راهکار کشاورزان برای متضرر نشدن در وضعیت بی‌آبی اصفهان دانست و تاکید کرد: در این ارتباط مذاکراتی با رئیس جهادکشاورزی استان اصفهان انجام شد که توافقات اولیه آن داده شده است.

صفاری ادامه داد: پیشنهاد شده است که کشاورزان اقدام به کشت محصولات مصارف صنعتی کنند که به راحتی بتوانند با پساب فاضلاب آبیاری کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند کشت‌دهنده گیاه سربوم یا گیاهان صنعتی که خوراک دام و انسان نیست در زمین کشاورزی خود باشند و گفت: برخی از کشاورزان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خود پا را فراتر گذاشته و اقدامات ناشایستی در این راستا انجام دادند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به طور قاطع نمی‌توانم قول پاکسازی تمامی زمین‌های کشاورزی که با این روش آبیاری می‌شده است را بدهم.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول