اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در قطر خواستار شد

شرایط مشارکت ایرانیان مقیم قطر در فعالیت‌های کمیته امداد فراهم شود

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در قطر گفت: در حال حاضر بیش از 30 هزار ایرانی مقیم قطر هستند که می‌توان بستر مشارکت آنها در فعالیت‌های کمیته امداد را فراهم کرد.

شرایط مشارکت ایرانیان مقیم قطر در فعالیت‌های کمیته امداد فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد، محمد جواد آسایش زارچی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به گستره فعالیت‌های کمیته امداد در سایر کشورها اظهار داشت: کشور قطر با وسعت  10 هزار کیلومتر مربع کشوری کوچک اما به لحاظ منابع اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار دارد و بعد از کشور نروژ بیشترین سرانه درآمد را در دنیا به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این کشور دو میلیون نفر جمعیت دارد و حدود 30 هزار نفر از ایرانیان، مقیم کشور قطر هستند که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان بستر مشارکت و همکاری آنان را با کمیته امداد در راستای رسیدگی به نیازمندان فراهم کرد.

آسایش زارچی همچنین با اشاره به مناسبات و روابط ایران و قطر بیان داشت: کشور قطر یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه به شمار می‌آید و در اجلاس سران عدم تعهد نیز که در تهران برگزار شد، امیر قطر تنها مقام بلند پایه حوزه خلیج فارس بود که شخصا در این اجلاس حضور پیدا کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد نیز در این دیدار به رسالت این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: رسالت اصلی کمیته امداد، توانمندسازی محرومان و توسعه مشارکت‌های مردمی است.

محمد اکبری افزود: این نهاد به دنبال خودکفا کردن مددجویان و خودکفا کردن کمیته امداد در زمینه منابع و اعتبارات مورد نیاز خود است که این امر تنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و خیران در داخل و خارج از کشور امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اهمیت شناخت ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور بیان داشت: با شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و منابع خارج کشور و سوق دادن این منابع به سمت استان‌ها، می‌توانیم خدمت بهتری به محرومان و نیازمندان ارائه کنیم.

سفیر کشور ایران در قطر اصالتا یزدی است و در سفر خود به زادگاهش با برخی مسئولان استان یزد دیدار و گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول