اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی:

هفته ناجا با «شعار سرمایه اجتماعی؛ اساس اقتدار ما» آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی امسال از هشت مهرماه با شعار «سرمایه اجتماعی؛ اساس اقتدار ما» آغاز شده و تا 14 مهرماه سال جاری نیز ادامه دارد.

هفته ناجا با «شعار سرمایه اجتماعی؛ اساس اقتدار ما» آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار بهمن امیری‌مقدم عصر امروز در نشستی مطبوعاتی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آسایش و آرامشی که امروز در کشور حاکم است مرهون تلاش‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان دفاع مقدس و همچنین خون‌های مطهر شهدا‌ست.

وی افزود: باید همواره قدردان ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان و خون‌های مطهری که برای حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران ریخته شده، باشیم.

فرمانده ‌انتظامی خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به آغاز هفته ناجا از هشت مهرماه سال جاری گفت: امسال به دلیل شرایط و مسائلی که در کشور وجود داشت هفته ناجا به جای 13 از هشت مهرماه با شعار «سرمایه اجتماعی؛ اساس اقتدار ما» آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه ناجا به شعار «سرمایه اجتماعی؛ اساس اقتدار ما» اعتقاد داشته و این شعار در ماموریت‌ها و عملیات‌های نیروی انتظامی نیز نهفته است، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این مبنا است که سرمایه اجتماعی در امنیت، آسایش و حوزه‌های مختلف حتی اقتصادی و سیاسی اثرات مثبت و مفید فراوانی می‌گذارد؛ مردم نیز یکی از سرمایه‌های اجتماعی و حلقه‌های اصلی امنیت هستند.

امیری‌مقدم تصریح کرد: اگر مردم به اقتدار پلیس اعتماد کنند قطعاً مشارکت مردم در بحث امنیت نیز افزایش می‌یابد؛ در واقع اگر سرمایه اجتماعی را ما دشته باشیم قطعاً امنیت نیز بیشتر شده و به عکس اگر سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کند نیز افزایش جرم و جنایت را به دنبال خواهد داشت.

وی در ارتباط با نامگذاری‌های هفته نیروی انتظامی گفت: روز اول مصادف با هشت مهر ماه با عنوان پلیس، قانون، اقتدار و انضباط، روز دوم مصادف با نهم مهر ماه پلیس، اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی، روز سوم مصادف با دهم مهر ماه است پلیس، دانش و فناوری، روز چهارم مصادف  پلیس، کارآمدی و پاسخگویی، روز پنجم پلیس، رسانه و پیشگیری اجتماعی، روز ششم پلیس، ولایتمداری و فداکاری و روز هفتم که آخرین روز هفته نیروی انتظامی است پلیس، جامعه و پاسداری از ارزش‌ها نامگذاری شده است که متناسب با روزهای هفته برنامه‌های متفاوتی نیز در سطح شهر مشهد مقدس و استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به عنوان نمادی از اقتدار پلیس در حوزه‌های مختلف، تقدیر از کارکنان ناجا خراسان‌رضوی، تجلیل از کلانتری‌های نمونه، تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و عملیات‌های نیروی انتظامی، حضور فرماندهان و مسئولان ناجا در مدارس، ارائه خدمات درمانی رایگان از سوی مراکز خدمات درمانی ناجا در استان، برگزاری مانور شهری موتورسیکلت‌سواران قانونمند و ارتباط نزدیک با مردم از سری برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است.

وی با بیان اینکه فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی خراسان‌‌رضوی در هفته نیروی انتظامی همه روزه از ساعت 9 الی 11 در محل مرکز نظارت همگانی پلیس برای پاسخگویی به مردم و دیدار چهره به چهره با مردم حضور دارند، ادامه داد:‌ همچنین پاکسازی مناطق آلوده در سطح شهر مقدس مشهد و استان خراسان‌‌رضوی، مشاوره‌های حقوقی، برگزاری نشست‌های علمی در مجموعه دانشگاه‌ها با حضور فرماندهان و مسئولان، پخش ویژه برنامه از سوی صدا و سیما، دیدار با بازنشستگان، کوهپیمایی، راهپیمایی خانوادگی، برگزاری مسابقات تیراندازی، اهدای خون و دیدار با امام جمعه مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته نیروی انتظامی در سطح استان خراسان‌‌رضوی است.

امیری‌مقدم در خاتمه با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی قوانین و مقررات و اثرگذاری در بحث تامین امنیت گفت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی تصمیم بر آن شد که تمام شکایت‌های حقیقی و حقوقی که از رسانه‌ها داشتیم را اعلام رضایت کنیم.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول