اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان فارس خبر داد

آبرسانی از خلیج فارس به استان فارس

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: در جلساتی که با مسئولان کشور صورت گرفت به جمع‌بندی رسیدیم که در بودجه 92 طرح آبرسانی از خلیج فارس به استان فارس عملیاتی شود.

آبرسانی از خلیج فارس به استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمد دوگانی در جشنواره ملی خرما در خشت در سخنانی اظهار داشت: استان فارس یکی از قطب‌های مؤثر در تولید محصولات کشاورزی است و دولت و مجلس باید رساندن آب از خلیج فارس به این استان را در اولویت کاری خود قرار دهند و یک ردیف مطالعاتی برای آن باز کنند.

وی بحث آبخیزداری را یک نیاز اساسی در استان فارس عنوان کرد و افزود: این استان با تولید 18 رقم محصولات کشاورزی، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است که در این راستا می‌طلبد در بودجه، ردیف آبخیزداری داشته باشد تا از وضعیت بی‌آبی نجات پیدا کند.

نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره‌های کشاورزی را به منظور بیان مسائل، مشکلات و آسیب‌شناسی در این حوزه دانست و گفت: محور اقتصادی در دنیا و نیز در کشورمان به بخش کشاورزی بستگی دارد بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، دولت و مجلس بر آن هستند تا معضلاتی که بر سر راه کشاورزی قرار دارد را تا حد امکان برطرف کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های شاخص کشاورزی در تولید ناخالص ملی است، اظهار داشت: محصولات کشاورزی در این استان 40 درصد از صادرات غیر نفتی در کشور را به خود اختصاص داده و زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش را فراهم کرده است.

مهرزاد خرد افزود: در 13 شهرستان خرماخیز فارس حدود 100 رقم خرما شناسایی شده است و در سطحی معادل 31 هزار هکتار با تولید 131 هزار تن خرما بعد از دام و طیور رتبه نخست را در کشور دارا هستیم.

وی گفت: بالغ بر 20 درصد از خرمای این استان به کشور‌های روسیه، امارات، انگلیس و ترکیه صادر می‌شود که این جایگاه می‌طلبد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش بتوانیم گام‌های بعدی را در تکمیل ظرفیت‌های موجود برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: در این استان 16 واحد نگهداری صنعتی و بسته‌بندی وجود دارد که هشت واحد آن در شهر خشت قرار دارد.

خرد اضافه کرد: شهر خشت سطح عظیمی از خرما را به خود اختصاص داده است و در هر هکتار به طور متوسط 6.5 تن از این محصول برداشت می‌شود که سهم برداشت سالانه کل شهر خشت حدود 27 هزار تن است.

وی به ارقام خرمای تولید شده در کازرون اشاره کرد و گفت: در کازرون 85 درصد کبکاب، 10 درصد قصب، و پنج درصد سایر ارقام تولید می‌شود که در این میان فقط در شهر خشت بالغ بر 95 درصد برداشت کبکاب داریم.

این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با کمک مسئولان و نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و نیز باغداران این استان، نوسازی و بازسازی باغات در سطح وسیعی از فارس انجام گیرد تا تولیدات باغی با مرغوبیت بالاتر به عرضه بازار شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول