اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دفاع از عزت و سربلندی کشور در گرو کسب علم و دانایی است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قطار پیشرفت و تعالی کشور از مسیر مطالعه می‌گذرد و دفاع از عزت و سربلندی کشور در گرو کسب علم و دانش است.

دفاع از عزت و سربلندی کشور در گرو کسب علم و دانایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمد حسینی لحظاتی پیش در مراسم رونمایی از 15 هزار جلد کتاب اهدایی آیت‌الله محمدی گلپایگانی به کتابخانه مرکزی گلپایگان اظهار داشت: برطرف کردن نیازهای فکری و معنوی جامعه از نیازهای مادی مهم‌تر است و انسان تنها با مطالعه کتاب می‌تواند سطح فکر و اندیشه خود را بالا ببرد.

وی افزود: اهدای کتاب، حسنه نیکویی است که از دیرباز در میان علما و بزرگان مرسوم بوده است، بدین شکل که آنها کتاب‌های خود را در زمان حیات صرف کتابخانه‌ها می‌کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اگر سری به کتابخانه‌های مهم کشور مانند کتابخانه ملی، آستان قدس، مجلس شورا و کتابخانه‌های دیگر بزنیم، مجموعه‌های ارزنده‌ای از کتاب‌هایی را مشاهده می‌کنیم که از سوی بزرگان، دانشمندان و علما به این کتابخانه‌ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: وقتی شخصیت‌های اندیشمند و صاحب فکر کتاب را انتخاب می‌کنند به‌گزینی انجام داده و در موضوعات مختلف با اهداف کتاب، نیازهای واقعی جامعه‌شان را به درستی تشخیص داده و برطرف می‌کنند.

حسینی با اشاره به 15 هزار جلد توسط آیت‌الله محمدی گلپایگانی به کتابخانه مرکزی گلپایگان اظهار کرد: اهل فکر تعلقات خاطر بسیاری به کتاب‌های خود دارند. بنابراین بخشودن این کتاب‌ها در تعداد زیاد بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی و شگردهای دشمنان افراد باید با مسائل و نیازهای جامعه آشنا باشند که در

غیر اینصورت در تشخیص اولولیت‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شوند و این موضوع به کمک ترویج فرهنگ کتابخوانی امکان‌پذیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه به کمک کتاب و مطالعه می‌توان جلوی نفوذ عرفان‌های کاذب را گرفت، تأکید کرد: جوانان به کمک مطالعه می‌توانند در مسیر صحیح گام بردارند و هجمه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول