اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یزد:

مسئولان مراسمی برای سی و پنجمین سال برگزاری نمازجمعه در یزد برپا کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت یزد از مسئولان استان خواست تا مراسمی برای سی و پنجمین سال برگزاری نمازجمعه در یزد برپا کنند.

مسئولان مراسمی برای سی و پنجمین سال برگزاری نمازجمعه در یزد برپا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان یزد اظهار داشت: با نگاهی به کتب مرحوم پدرم در مورد نمازجمعه یزد، دریافتم که امسال سی و پنجمین سال برگزاری نمازجمعه در یزد است و نمازجمعه قبل از انقلاب نیز در یزد برگزار می‌شد.

وی افزود: نمازجمعه در استان یزد، از سال 1354 توسط مرحوم ملامقیما اقامه شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور رهبر کبیر انقلاب، شهید آیت‌الله صدوقی مسئول اقامه نمازجمعه شد و اکنون 35 سال است که نمازجمعه به طور مستمر در این شهر برگزار می‌شود.

مدرسی خاطرنشان کرد: به مسئولان پیشنهاد می‌کنم به مناسبت برگزاری سی و پنجمین سال اقامه نمازجمعه در یزد، مراسمی برای معرفی هرچه بهتر نمازجمعه برگزار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس باید همیشه در میان ما باشد و تا هر زمان که شیاطین در میان ما هستند، دفاع مقدس نیز باید ادامه پیدا کند.

مدرسی عنوان کرد: امروز روش و صورت هجمه‌ها عوض شده و دشمنان از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به اسلام، انقلاب و تشیع استفاده می‌کنند.

مدرسی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که دشمنان به زعم خودشان علیه ما انجام می دهند، هتک حرمت به حضرت رسول اکرم (ص) است که به طور قطع این حرکات از سر استیصال آنهاست.

مدرسی تصریح کرد: گرچه آنها خود از این حرکات متضرر می‌‌شوند اما حاضرند به هر قیمتی که شده به اسلام و قرآن ضرر بزنند زیرا می‌ترسند از اینکه اسلام و قرآن و انقلاب بیشتر از این انتشار پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ملت ما ملتی نیست که با بالا رفتن قیمت چند قلم کالا و ارز همه چیز را در مقابل دشمنان بگذارند، این ملت هشت سال با چنگ و دندان از اسلام، آب و خاک و دینش دفاع کرد و هزاران شهید و جانباز در راه خدا هدیه داد.

مدرسی عنوان کرد: این توطئه‌ها نیز به فضل خدا و با رهبری شجاعانه و مدبرانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خود دشمنان باز خواهد گشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز ولادت با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: امام رضا (ع) در زمانی به امامت رسیدند که دستگاه حکومت، عرصه را به ویژه برای امام هفتم تنگ کرده بود و ایشان همه سختی‌ها را تحمل کردند و این مشقات بعد از ایشان نیز تا زمان امام رضا (ع) ادامه داشت.

مدرسی بیان کرد: امام رضا (ع) مورد غضب و کینه دیرینه هارون الرشید بود با این وجود امام رضا (ع) امامت خود را علنی کرده بودند و دوستان ایشان از این موضوع بیمناک بودند اما امام رضا (ع) به خاطر اطمینان قلبی، توکل و علم خدایی که داشتند به دوستان خود فرمودند که اگر هارون توانست یک مو از سر من کم کند، من امام نیستم.

وی یادآور شد: علاوه بر عباسیون که نسبت به امام کینه و عداوت داشتند، اطرافیان امام نیز قصد داشتند ارج و قرب امام رضا (ع) را نزد خلیفه و مردم از بین ببرند و خلفای عباسی را علیه امام بشورانند.

مدرسی خاطرنشان کرد: متاسفانه حضرت مشکل دیگری هم داشتند و آن این بود که نزدیکان و ارحام امام رضا (ع) روش‌های غلطی داشتند و بارها مورد اعتراض ایشان قرار گرفته بودند.

وی افزود: مشکل دیگر حضرت متاسفانه از خود شیعه بود که یکی از ابتلائات امام بودکه هرکس جز ایشان در مقابل این ابتلائات قرار می‌گرفت، کمر خم می‌کرد.

مدرسی ادامه داد: برخی علمای شیعه که نمایندگان امام هفتم و دارای کتب و تالیفاتی بودند به دلیل افتادن در طمع دنیا، از راه راست منحرف شده و باعث انحراف عده‌ای دیگر نیز شده بودند که امام رضا (ع) در مقابل آنها ایستاد و آنها را راهنمایی کرد.

وی افزود: مامون نیز از آنجا که پایه‌های حکومتی خود را لرزان دید، به امام رضا (ع) روی آورد و حاضر شد خلافت را به حضرت تقدیم کند که حضرت نپذیرفت و مأمون ولایتعهدی را رسما به نام امام رضا (ع) زد.

مدرسی خاطرنشان کرد: مامون در واقع برای آماده کردن بنیان حکومتش و آرام کردن مردم و علویون و برای نجات خودش، مجبور شد به امام رضا (ع) پناه ببرد تا در هنگام مناسب به اهداف خودش برسد.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول