اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان خبر داد

اجرای طرح برچسب‌گذاری گوشت در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: همزمان با هفته دامپزشکی طرح برچسب‌گذاری گوشت در 6 شهرستان استان کرمان اجرا می‌شود.

اجرای طرح برچسب‌گذاری گوشت در کرمان

‌غلامرضا زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هشتم تا 14 مهر ماه جاری با عنوان هفته دامپزشکی با موضوع «دامپزشکی ضامن سلامت و امنیت غذایی» نامگذاری شده است.

وی بیان داشت: طی سال جاری در راستای افزایش سطح امنیت غذایی استان کرمان اقدامات خوبی در این اداره کل صورت پذیرفته است.از اقدامات صورت گرفته می‌توان به اجرای چند‌ طرح پایش انواع فرآوردهای خام دامی شامل پایش گوشت مرغ، شیر، ‌تخم‌مرغ و همچنین بررسی تقلبات شیر نام برد.

این مقام مسئول اجرای طرح برچسب‌گذاری گوشت را موفقیت بزرگی برای سلامت جامعه دانست و افزود: طرح برچسب‌گذاری گوشت نیز یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در این راستا است.

زیدآبادی با اشاره به اینکه طرح برچسب‌گذاری گوشت در شهرستان‌های کرمان و سیرجان به طور کامل اجرایی شده است، تصریح کرد: شهرستان‌های بردسیر و زرند نیز این طرح را از چندی پیش به صورت آزمایشی آغاز کرده‌اند و طی هفته دامپزشکی وارد فاز عملیاتی می‌شوند.همچنین شهرستان‌های بم و رفسنجان نیز اجرای آزمایشی این طرح را آغاز می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان‌ برنده اصلی اجرای این طرح را مردم استان دانست و گفت: مردم استان کرمان در شش شهرستان کرمان، سیرجان، بردسیر، بم، زرند و رفسنجان از این پس می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری گوشت را مصرف کنند.

وی ابراز داشت: هم استانی‌ها‌ ‌هنگام خرید گوشت می‌توانند تاریخ تولید و بهترین زمان مصرف را که بر روی برچسب‌ها ذکر شده مشاهده کرده و پس از اطمینان از تازه بودن گوشت اقدام به خریداری آن کنند.

زیدآبادی ‌مهم‌ترین دلیل استقبال شهرداران از اجرای این طرح را ناشی از نگرش بهداشتی ایشان به مسائل سلامت دانست و از اقدامات شهرداران ‌در راستای اجرای طرح برچسب‌گذاری گوشت قدردانی کرد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول