اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

وجود بیش از 1800 کتابخانه کلاسی در مدارس زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از وجود بیش از یک هزار و 800 کتابخانه کلاسی در مدارس استان زنجان خبر داد.

وجود بیش از 1800 کتابخانه کلاسی در مدارس زنجان

امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سال‌‌های اخیر اقدامات ویژه‌ای توسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان مدارس و در حوزه آموزش و پرورش انجام شده است.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های قرآنی انجام شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: برای سال تحصیلی جاری 28 مدرسه قرآنی در 14 منطقه تحصیلی ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برخی از کارکردهای مدارس قرآنی افزود: این مدارس ویژه مقاطع ابتدایی بوده و در آنها دانش‌آموز علاوه بر یادگیری دروس رسمی به صورت ویژه به یادگیری قرآن می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مدارس قرآنی موجب بالا رفتن سطح اطلاعات قرآنی دانش‌آموزان می‌شود، اضافه کرد: از دیگر اقدامات قرآنی که توسط آموزش و پرورش استان انجام شده است، نهضت ملی حفظ قرآن کریم است.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های کلاسی در مدارس استان زنجان افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار و 850 کتابخانه کلاسی در مدارس استان زنجان وجود دارد.

وی در ادامه سایر برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش را انجام برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: اعزام دانش‌آموزان به کاروان‌های راهیان نور از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در حوزه ورزش اضافه کرد: افزایش فضاهای ورزشی و همچنین جذب مربیان تربیت بدنی نیز از اقداماتی است که در حوزه ورزش استان زنجان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 50 سانتی‌متر فضای ورزشی به ازای هر دانش‌آموز در استان زنجان وجود دارد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول