اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

زین‌الدین در عملیات محرم نخستین فرماندهی را تجربه کرد

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: عملیات محرم نخستین عملیاتی بود که مهدی زین‌الدین در سن 23 سالگی فرماندهی آن را بر عهده گرفت.

زین‌الدین در عملیات محرم نخستین فرماندهی را تجربه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار احمد فتوحی در جمع بازدیدکنندگان از نمایشگاه یاد یاران با اشاره به خاطراتی از دوران جنگ ابراز کرد: عملیات محرم در منطقه موسیان عراق صورت گرفت و دشمن نیز تسلط زیادی بر روی منطقه عملیاتی داشت.

وی افزود: ارتش بعث عراق موانع طبیعی و مصنوعی زیادی بر سر راه رزمندگان اسلام ایجاد کرده بود و در این شرایط برای انجام عملیات تصمیم‌گیری شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه چهار لشکر از سپاه پاسداران و دو لشکر از ارتش در عملیات محرم شرکت داشتند گفت: بیش از 9 هزار نیرو در این عملیات به کار گرفته شدند.

وی ادامه داد: عملیات محرم نخستین عملیاتی بود که مهدی زین‌الدین فرماندهی آن را بر عهده داشت و آن شهید بزرگوار این مسئولیت مهم را در سن 23 سالگی بر عهده گرفت.

جانشین شهید زین‌الدین در زمان جنگ با اشاره به ریسک‌پذیری فرماندهان و تبعیت رزمندگان از آن‌ها در دفاع مقدس گفت: این مسئله در عملیات محرم نیز دیده شد و تصمیم گرفته شد که شب قبل از عملیات به مخفی کردن نیروها اقدام شود.

وی اضافه کرد: مردم ایران امروز وارث پایمردی‌ها و ایثارگری‌هایی هستند که در عملیات محرم نمونه‌های بارز آن مشاهده می‌شود.

فتوحی با بیان اینکه تمهیدات زیادی برای عملیات محرم اندیشیده شده بود گفت: با وجود تمام شرایط سختی که در زمان عملیات وجود داشت رزمندگان اسلام از چنان آرامشی برخوردار بودند که شعارهایی مذهبی و دینی را بر روی دیواره‌های کانال محل اختفای خود درج می‌کردند و این امر نشان‌دهنده توسل و اعتقاد آن‌ها به ائمه اطهار(ع) بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ارتش عراق از هجوم یکباره رزمندگان اسلام به مواضع خود متعجب شده بود زیرا علیرغم محاسبات دقیقی که داشتند غافلگیر شده بودند.

وی با اشاره به حضور فرماندهان دوران جنگ در خط مقدم جبهه‌ها بیان داشت: مقاومت فرماندهان ایرانی در دفاع مقدس به حدی بود که آن‌ها حتی در زمان مجروحیت نیز این مسئله را مخفی می‌کردند تا روحیه سربازان تضعیف نشود.

فتوحی ادامه داد: شهدای ما عقیده داشتند که آنچه در طبق اخلاص نهاده و تقدیم می‌کنند ادای دین است و آدمی هیچ طلبی از خداوند ندارد.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول