اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

دستگیری عامل تروج فرهنگ ابتذال در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عامل انتشار محتوای غیراخلاقی و ترویج فرهنگ ابتذال در فیس‌بوک رشت خبر داد.

دستگیری عامل تروج فرهنگ ابتذال در رشت

به گزارش خبر گزاری فارس از رشت ایرج محمدخانی صبح امروز در جلسه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به دستگیری عامل انتشار محتوای غیراخلاقی در فیس بوک اظهار کرد: در راستای اهداف پلیس فتا برای کاهش جرایم در فضای مجازی، تیم رصد این پلیس در بررسی‌های شبانه‌روزی صفحه‌ای را در فیس‌بوک شناسایی کردند که گرداننده آن مبادرت به انتشار محتوای غیر اخلاقی و ترویج فرهنگ ابتذال غرب می‌کرد.

وی ادامه داد: با شناسایی این صفحه، تلاش برای شناسایی عامل اصلی صفحه مذکور به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی گیلان افزود: با پیگیری‌های فنی و پلیسی آدرس گرداننده اصلی صفحه مورد نظر شناسایی شد و پس از اخذ مجوز‌های لازم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه مجرم را در رشت دستگیر کردیم.

به گفته وی، در بازرسی از منزل و مغازه متهم یک دستگاه کیس رایانه، یک دستگاه لپ‌تاب، دو عدد فلش، به همراه تعداد زیادی از تصاویر و فیلم‌های غیر اخلاقی و تعدادی از عکس‌های شخصی دختران و زنان با اسم مشخص در پوشه‌های جداگانه و چندین حلقه فیلم از دختران و زنانی که توسط دوربین مدار بسته مغازه‌اش ضبط شده بود، کشف شد.

محمدخانی با اشاره به اینکه متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، یادآور شد: متهم با اعتراف خود و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد.

وی ضمن هشدار به افرادی که در پوشش فضای مجازی اخلاق و عفت عمومی جامعه را هدف گرفته‌اند، ابراز کرد: برخورد پلیس فتا با اینگونه هنجار شکنان بر خورد جدی، قاطع و قانونی خواهد بود.

رئیس پلیس فتای گیلان از جوانان گیلان خواست، ضمن حفظ هوشیاری کامل در فضای مجازی از عضویت در اینگونه شبکه‌ها پرهیز کنند و مراقب باشند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول