اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صندوق توسعه ملی خبر داد

پرداخت 15 میلیارد دلار تسهیلات ارزی به بانک کشاورزی

خبرگزاری فارس: قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: در شش ماهه اول امسال 31 میلیارد دلار قرارداد داشته‎ایم که تاکنون 15 میلیارد دلار به بانک کشاورزی پرداخت شده است.

پرداخت 15 میلیارد دلار تسهیلات ارزی به بانک کشاورزی

محمدقاسم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: پیش‌بینی شده است این مبلغ در بخش تسهیلات ارزی تا پایان امسال به 25 میلیارد دلار برسد.

وی افزود: همچنین آمادگی پرداخت شش هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی را داریم و هزار میلیارد تومان هم برای حفظ اشتغال از محل سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در پرداخت تسهیلات صندوق محدودیت‎هایی برای صنایع کوچک در استان‌های بزرگ قائل شده‎ایم که این محدودیت‎ها برای استان‎های کوچک در نظر گرفته نشده است.

حسینی اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات برای این طرح‎ها 6 درصد است که نرخ خوب و قابل قبولی است.

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: آنچه در این زمینه نگران‎کننده است این است که به‌رغم وجود انگیزه و کار در هیئت عامل صندوق استان‎های کوچک و کمتر توسعه یافته طرح‎های زیادی به صندوق ارایه نمی‎کنند.

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: منابع صندوق بر اساس قانون برنامه به ارز است اما مجلس مجوز پرداخت تسهیلات به صورت ریالی تا سقف 20 درصد را صادر کرده است. 

وی ادامه داد: در پرداخت این تسهیلات نرخ سود و سهم آورده متقاضیان به نوعی پیش‌بینی شده است که استان‎های کوچک و کمتر توسعه یافته تمایل بیشتری برای ارایه طرح و دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی داشته باشند و ما مشتاق پذیرش طرح‎های بیشتری از این استان‎ها هستیم.

حسینی اضافه کرد: طرح‎های ارایه شده به صندوق پس از ارسال به بانک و تایید بانک از نظر داشتن توجیه اقتصادی و فنی تسهیلات ارزی و ریالی دریافت می‎کنند و تقریبا 100 درصد طرح‎هایی که توسط بانک تایید شده تامین منابع شده است.

قائم مقام صندوق توسعه ملی یادآور شد: منابع بسیار خوبی به صورت ارزی و ریالی برای توسعه کشور در اختیار این صندوق قرار گرفته است و با پیش‌بینی تمهیدات لازم شرایط را برای پرداخت تسهیلات به طرح‎های شهرهای کمتر توسعه یافته تسهیل کرده‌ایم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول