اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تامین امنیت ترافیک شهری مازندران/ همکاری راهوران و خانواده‌ها ضرورت اجتناب‌ناپذیر

خبرگزاری فارس: پلیس راهور در مازندران به‌ منظور تامین نظم و امنیت ترافیکی و امنیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در دست اجرا دارد.

تامین امنیت ترافیک شهری مازندران/ همکاری راهوران و خانواده‌ها ضرورت اجتناب‌ناپذیر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پلیس راهور به‌ منظور تامین نظم و امنیت ترافیکی و امنیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در دست اجرا دارد.

اجرای طرح استقرار ماموران راهنمایی و رانندگی در معابر منتهی به مدارس یکی از برنامه‌های این اداره است که همزمان با آغاز سال تحصیلی در سراسر استان اجرا شده است.

افزایش امنیت دانش‌آموزان در هنگام تردد از مهم‌ترین هدف اجرای این طرح  است و به‌ منظور اجرای هرچه بهتر این طرح هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های و ادارات مرتبط از جمله شهرداری، تاکسیرانی، آموزش و پرورش و اتوبوسرانی انجام می‌شود.

استفاده از سرویس مدارس برای دانش‌آموزان نقش مهمی در افزایش امنیت آنان در هنگام آمد و رفت به مدرسه دارد. رعایت قوانین و مقررات و داشتن بیمه‌نامه معتبر، وسیله نقلیه سالم و معاینه فنی برای سرویس‌های مدارس ضروری بود و مدیران مدارس و والدین دانش‌آموزان باید به این مهم توجه داشته باشند.

 * اجرای طر‌ح‌های انتظامی و ترافیکی در مازندران

جانشین فرمانده انتظامی مازندران در این باره گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی در سال تحصیلی جدید به منظور تسهیل در عبور مرور و مقابله با مزاحمان و برهم‌زنندگان نظم عمومی، طرح‌های ویژه انتظامی و ترافیکی در سطح استان مازندران به مرحله اجرا درآمده است.

روح‌الامین قاسمی با اشاره به برگزاری جلسات تعاملی و هماهنگی با شهرداری‌ها، پایانه‌های حمل و نقل، تاکسیرانی و... از برقراری نظم و انضباط ترافیکی در سطح خیابان‌ها و محل‌های تردد دانش آموزان خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف، مزاحمان خیابانی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی از جمله اقدامات انتظامی در طرح ویژه مهر است.

 * رابطه مردم با 110 قطع نشود

وی خطاب به شهروندان و خانواده‌های مازندرانی گفت: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، با توجه به افزایش حجم بار ترافیکی و عبور و مرور از پارک وسایل نقلیه خود در مقابل مدارس و مراکز آموزشی و اماکن پرتردد و معابر عمومی خودداری کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه با همکاری و تعامل مردم با پلیس نظم و امنیت عمومی در جامعه برقرار می‌شود، گفت: خانواده‌ها در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب با پلیس 110 اعلام کنند.

 * آموزش ترافیکی به 18 هزار نونهال و 241 هزار دانش‌آموز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران نیز در این باره گفت: طرح ترافیکی بازگشایی مدارس از اول مهرماه تا 15 مهرماه سال جاری با آمادگی صد درصد نیروها و استقرار آنان در جلوی مدارس و خیابان‌های منتهی به مدارس در ساعات شروع کلاس‌ها و تعطیلی مدارس به مرحله اجرا گذاشته شده است.

داوود قاسمیان با اشاره به اقدامات قبل از آغاز طرح ترافیکی مهر در استان از ساماندهی علائم افقی و عمودی خیابان‌ها، گذرگاه‌های عابران پیاده با همکاری شهرداری و شورای ترافیک شهرستان‌ها و مرکز استان خبر داد.

وی تصریح کرد: پیگیری برای رفع نقاط حادثه‌خیز و اصلاح هندسی معابر، تشدید برخورد با رانندگان دارای رفتارهای پرخطر و ناهنجار، تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف که حرکات مخاطره آمیز از دیگر اقدامات این طرح است.

این مسئول خط کشی گذرگاه‌های عابر پیاده به وی‍ژه گذرگاه‌های عابران در جلوی مدارس با همکاری و تعامل شهرداران شهرستان‌های تابعه را از دیگر این اقدامات اعلام کرد.

 * ساماندهی سرویس‌های مدارس

قاسمیان به همکاری و تعامل خوب مدیران مدارس و آموزشگاه‌های استان مازندران با پلیس و تشکیل پلیس مدرسه با بکارگیری دانش‌آموزان همیار پلیس اشاره کرد و افزود: پلیس مدرسه در کنار ماموران راهنمایی و رانندگی، پلیس را در برقراری نظم و امنیت ترافیکی یاری می‌کنند.

وی از ساماندهی سرویس‌های مدارس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها خبر داد و متذکر شد: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد، سرویس مدارس از وسایط نقلیه عمومی و ترجیحی اکسی و ون باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به اقدامات فرهنگی و آموزشی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در استان اشاره کرد و اذعان داشت: در سال گذشته بیش از 18 هزار نونهالان از مهدهای کودک و بیش از 241 هزار دانش‌آموز در مدارس استان تحت آموزش فرهنگ ترافیک قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول