اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی مطرح کرد

حل مشکل ترافیک در گرو مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی گفت: برای حل مشکل ترافیک، نیازمند آموزش، اجرای مقررات و مهندسی ترافیک هستیم.

حل مشکل ترافیک در گرو مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا جعفری عصر امروز در همایش فرهنگیاران، همیاران و نمونه‌های ترافیکی در مشهد اظهار داشت: در میان سه اصل آموزش، اجرای مقررات و مهندسی ترافیک، آموزش به دلیل درونی شدن قوانین از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است.

وی افزود: براین اساس، آموزش به شکل جدی‌تر و قوی‌تر پیگیری شده و دانش‌آموزان نقطه شروع این حرکت بوده‌اند.

جعفری در ارتباط با اولویت دانش‌آموزان در بحث آموزش قوانین ترافیکی گفت: این اولویت از دو حیث کارآمد است، دانش‌آموزان بهترین قشر برای پذیرش و نهادینه‌سازی قوانین و اصول در هز زمینه‌ای هستند، علاوه بر آن می‌توانند در موقعیت کنونی بر والدین خود و هم در آینده عامل تبلیغ اصول ترافیکی باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح خراسان‌رضوی یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز، 80 هزار فرهنگی و 8500 مدرسه فعال است.

جعفری افزود: این آمار یعنی پلیس راهنمایی و رانندگی امروز در استان یک میلیون و 100 هزار فراگیر، 80 هزار ناظر ترافیکی و 8500 پایگاه قوانین ترافیکی را داراست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌‌رضوی از تلاش فرهنگیاران ترافیک قدردانی و تاکید کرد: فرهنگیان به‌واسطه یک خصوصیت بارز از دیگر اقشار جامعه تمیز داده شده‌اند و آن آموزش و تعلیم است.

وی یادآور شد: معلمان در کنار همیاران پلیس اصلی‌ترین مسئولیت نظارت بر آموزش و استفاده از آموزه‌های ترافیکی را برعهده دارند.

 جعفری در پایان خواستار تعامل همه بخش‌ها و ارگان‌ها برای آموزش و ترویج آموزه‌های ترافیکی با هدف کاهش آمار تلفات رانندگی شد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول