اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

10 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به تولید اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای سه‌جانبه حداکثر تا 10 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای متقاضیان تسهیلات بخش خصوصی، تعاونی و بخش عمومی غیردولتی تخصیص می‌یابد.

10 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به تولید اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، برای حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی، تعاونی و بخش عمومی غیردولتی، تفاهمنامه سه جانبه‌ای بین غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرزین مدیرعامل صندوق توسعه ملی و غنیمی‌فرد رئیس شبکه خانه‌های صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

داریوش هندویی نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رئیس خانه صنعت و معدن مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری به تشریح مفاد این تفاهمنامه پرداخت.

وی اظهار داشت: در این تفاهمنامه آمده است حداکثر تا 10 میلیارد دلار از منابع صندوق به ‌صورت ارزی و ریالی برای متقاضیان تسهیلات بخش خصوصی، تعاونی و بخش عمومی غیردولتی در چارچوب اساسنامه صندوق توسعه ملی تخصیص می‌یابد تا صرف حمایت از تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت شود.

* منابع مورد نیاز برای واردات و ابزار کار

وی افزود: در این تفاهمنامه قید شده است که منابع ارزی و ریالی مورد نیاز طرح‌های معرفی شده برای واردات و خرید داخلی مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار (سرمایه در گردش) در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌گیرد تا در چارچوب نظامنامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی و ریالی صندوق به بنگاه‌ها اختصاص یابد.

هندویی خاطرنشان کرد: همچنین طرفین توافق کردند منابع تخصیص یافته از صندوق برای اعطای تسهیلات به آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی حوزه صنعت، معدن و تجارت اختصاص یابد که بر مبنای اولویت‌هایی که اعلام می‌شود، تعلق گیرد.

* سایت بهین‌یاب در حال راه‌اندازی است

هندویی به تبصره این تفاهمنامه نیز اشاره کرد و گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت با پایش مستمر وضعیت سرمایه‌گذاری و تولید در بنگاه اقتصادی حوزه صنعت، معدن و تجارت پیشنهادات لازم را برای تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری به وزارتخانه اعلام می‌دارد.

وی گفت: طرفین توافق کردند در مورد پرداخت منابع صندوق برای خرید ماشین‌آلات تولید داخل با طراحی ساز و کار مناسب در چارچوب نظام نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به سرمایه‌گذاران، منابع لازم را در اختیار سازندگان ماشین‌آلات ساخت داخل قرار دهند.

هندویی خاطرنشان کرد: سایت بهین‌یاب که سایت مورد نظر برای ثبت‌نام این تسهیلات است در حال راه‌اندازی است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این کار صورت پذیرد گرچه خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور برای تسریع در کار لیست‌های متقاضیان را به‌صورت مکتوب با یک فرمت ثابت جمع‌آوری می‌کنند.

* این وام‌ها محدودیت استانی ندارد

وی ادامه داد: بنابراین واحدهایی که عضو رسمی بوده با مراجعه و تماس با خانه صنعت، معدن و تجارت استان و انجمن‌های تخصصی وابسته تقاضای خود را در اسرع وقت ارائه کنند. 

هندویی اضافه کرد: این وام‌ها محدودیت استانی ندارد و با نظارت این تشکل در سراسر کشور تخصیص خواهد یافت و مدت زمان پرداخت آن یک‌ساله و سود آن 16 درصد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه از پیگیری و تصویب اعطای سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

* افزایش تامین نقدینگی و طرح‌های نیمه‌تمام

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از همه مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی تقاضا کرد که نسبت به مصرف صحیح و علمی منابع در صورت اخذ این وام اهتمام لازم را به خرج دهند و به‌ کمک آن تولید خود را افزایش داده و واقف باشند که این منابع در شرایط فعلی به ‌سختی تامین شده است.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان گفت: همچنین با پیگیری‌های انجام گرفته برای تامین نقدینگی و طرح‌های نیمه‌تمام این مبلغ از 80 هزار به 260 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.             

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول