اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران خبر داد

آغاز صدور کارت ملی هوشمند از نیمه دوم سال 92 / ثبت الکترونیکی وقایع ثبت‌احوال در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال مازندران گفت: صدور کارت ملی هوشمند از نیمه دوم سال 92 شروع می‌شود.

آغاز صدور کارت ملی هوشمند از نیمه دوم سال 92 / ثبت الکترونیکی وقایع ثبت‌احوال در مازندران

فرج‌الله ملکی امروز در حاشیه بازدید از اداره ثبت‌احوال شهرستان بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این بازدید بر اساس برنامه‌ریزی تدوین شده سالی دو بار از تمام ادارات استان انجام می‌شود.

وی هدف از این بازدید را بررسی عملکرد حوزه‌ها دانست و گفت: در این بازدیدها عملکرد حوزه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و نیز گزارشی از عملکرد مسئولان مربوطه هر اداره ارائه می‌شود. 

ملکی در ادامه افزود: در این بازدید جلسه‌ای که با حضور رئیس اداره و معاون آن تشکیل می‌شود با بررسی نقاط ضعف و قوت تذکرات لازم به آنها داده شده و در پایان با یک جمع‌بندی کلی امتیازی به رئیس اداره داده می‌شود که این امتیاز مبنای پرداخت اضافه کار، ماموریت، پاداش و همه حق و حقوق یک کارمند به صورت غیرمستقیم است.

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران، ولادت ثبت شده در شش ماهه اول این استان را 22 هزار و 344 واقعه دانست و گفت: حدود 98 درصد از این ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت رسیده است.

این مسئول افزود: در شش ماه نخست سال‌جاری 7 هزار و 437 واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که 96.4 درصد آن در مهلت قانونی بوده است.

ملکی تشکیل گنجینه اسناد مشاهیر را از دیگر اقدامات ثبت‌احوال مازندران برشمرد و بیان کرد: بر اساس دستورالعمل معاون وزیر کشور در هر شهرستانی گنجینه اسناد مشاهیر تشکیل دادیم که شامل آثار و اسناد به‌جا مانده از شهدا و مفاخر هر شهرستان که نماد کلی از پیشینه شهرستان بوده است، خواهد بود.

وی صدور شناسنامه مکانیزه را از دیگر برنامه‌های آینده ثبت‌احوال عنوان کرد و افزود: از مزیت صدور این شناسنامه حفظ و حراست، ارائه خدمات مناسب به ارباب رجوع و شناسایی هویت افراد بوده و دیگر امکان جعل وجود ندارد.

ملکی با اشاره به اقدامات بسیار خوب انجام شده در حوزه ثبت‌احوال در دولت‌های نهم و دهم افزود: با اقدامات انجام شده، ثبت‌احوال از حالت سنتی خارج شده و ثبت همه وقایع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند از نیمه دوم سال 92 شروع می‌شود، گفت: در حال حاضر به صورت پایلوت این کار در استان قم شروع شده و تا پایان سال 95 تمام افراد بالای 15 سال در کشور دارای کارت هوشمند می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول