اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

چهارمحال و بختیاری در رأس هرم تولید بادام کشور است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: چهارمحال و بختیاری بیشترین سطح تولید بادام کشور را در اختیار دارد.

چهارمحال و بختیاری در رأس هرم تولید بادام کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیمان فلسفی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: ترویج و انتقال مباحث در حوزه‌های تخصصی و افزایش سطح تولیدات بادام از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره محسوب می‎شود.

وی از بادام به‌عنوان یکی از محصولات ارزشمند استان چهارمحال و بختیاری نام برد و گفت: با وجود این ظرفیت و پتانسیل عظیم در این استان در سطح کشور این ظرفیت چهارمحال و بختیاری بسیار ناشناخته مانده است و از آن بسیار کم صحبت می‎شود.

فلسفی سطح زیرکشت بادام در دنیا را 2 میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در حدود 2 میلیون و 500 هزار تن بادام در سطح جهان تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به سطح 150 هزار هکتاری بادام آبی در کشور، گفت: در حال حاضر افزون بر 76 هزار هکتار از باغات کشور به زیرکشت بادام دیم رفته است.

وی میزان تولید بادام آبی در کشور را 154 هزار و 352 تن عنوان کرد و گفت: میزان تولید بادام دیم در کشور 37 هزار و 702 تن گزارش شده است.

فلسفی استان چهارمحال و بختیاری را یک استان شاخص در تولید بادام برشمرد و افزود: چهارمحال و بختیاری بیشترین تولید بادام کشور را در اختیار دارد و پس از آن استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و مرکزی در این رتبه‌بندی قرار دارند.

وی در ادامه از پذیرش 50 دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های تولید نهال و میوه‌های سردسیری از بین باغداران و کشاورزان در دانشگاه عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی این استان خبر داد و گفت: از آنجا که استاندار چهارمحال و بختیاری و جهاد کشاورزی استان اعلام همکاری کردند دانشجویان جدید در بهمن‌ماه سال‌جاری پذیرش خواهند شد.

فلسفی از راه‌اندازی 10 سایت الگویی از محل اعتبارات ملی خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری قول مساعد برای راه‌اندازی چهار سایت الگویی را اعلام کرده که با اجرای این برنامه 210 سایت ترویجی در باغات این استان ایجاد خواهد شد.

نخستین همایش ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری امروز با حضور معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مدیرکل امور میوه‌های کشور، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول