اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه کشور:

استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس امور شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه کشور گفت: استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف از اولویت‌های قوه قضائیه است که با جدیت پیگیری می‌شود.

استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی‌میانجی عصر یکشنبه در جمع اعضای شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از دیگر دغدغه‌های قوه قضائیه بیمه کارکنان شوراهای حل اختلاف است که این موضوع نیز پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شوراهای حل اختلاف افزود: تبعیت از ائمه معصومان (ع) و تلاش برای حل مشکلات مردم از جمله رسالت شوراهای حل اختلاف به شمار می‌آید و کارکنان این نهاد نیز باید به گونه‌ای فعالیت کنند که بتوانند رضای الهی و خشنودی مردم را فراهم کنند.

احمدی میانجی گسترش صلح، سازش، احیاء و ترویج این امر را از سنت‌های حسنه برشمرد که در سیره نبوی و علوی به وضوح قابل مشاهده است.

وی با اشاره به آثار روانی و اجتماعی مثبتی که از عملکرد شوراهای حل اختلاف بر اجتماع مترتب می‌شود، گفت: ارجاع پرونده‌ها و دعاوی حقوقی به ویژه اختلافات خانوادگی به شوراهای حل اختلاف سبب حفظ حرمت خانواده و جلوگیری از شکسته‌شدن قبح بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری در طرفین دعوا در خانواده شده است.

به گفته احمدی‌میانجی برقراری صلح میان افراد و حاکم‌ساختن امنیت و آرامش در خانواده‌ها نه تنها انسان‌های بی‌شماری را از مشکلات حبس و تعزیر نجات می‌دهد بلکه از گرفتارشدن خانواده‌ها به فقر و بی‌سرپرستی نیز جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف از مهم‌ترین نهادهایی است که در تداوم حیات خانواده‌ها و پیونددادن مردم با آموزه‌های دینی نقش موثری ایفا می‌کنند.

میانجی در ادامه سخنان خود قول مساعد داد مشکلات فراروی این قشر زحمتکش در آینده‌ نزدیک حل شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول