اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:

طرح تثبیت دهیاری‌ها به‌زودی به مجلس می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: طرح یک فوریتی تثبیت دهیاری‌ها در محل کارشناسی مجلس است و این طرح برای تصویب به‌زودی به مجلس می‌رود.

طرح تثبیت دهیاری‌ها به‌زودی به مجلس می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ذات‌الله زارعی صبح امروز در همایش بخشداران و فرمانداران شهرستان ساری و میاندرود در سالن اجتماعات هلال احمر اظهار داشت: طرح یک فوریتی تثبیت دهیاری‌ها در محل کارشناسی مجلس است.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: ‌این طرح برای تصویب به‌زودی به مجلس می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران بیش از 3 هزار و 100 روستا و آبادی دارد، تصریح کرد: از این تعداد، یک هزار و 684 دهیاری مصوب داریم.

زارعی با بیان اینکه حدود 50 درصد روستاها دارای دهیاری هستند، ادامه داد: به لحاظ جمعیتی 89 درصد از جمعیت روستاها از خدمات دهیاری‌ها بهره‌مند هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر دهیاری‌های مصوب به چهار برابر قبل از دولت نهم افزایش یافته است، گفت: آن تعداد از دهیاری‌ها هم که باقی مانده به این دلیل است که جمعیت کمی دارند.

وی با بیان اینکه جایگاه دهیاری‌ها را به لحاظ کمی و کیفی باید تثبیت کنیم، یادآور شد: امروز نهاد دهیاری مانند یک طفل 10 ساله است که هنوز مرحله تثبیت واقعی خود را طی نکرده و نیازمند کمک است.

زارعی اضافه کرد: اگر قانون تثبیت دهیاری‌ها به نتیجه برسد تثبیت دهیاری‌ها شکل می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه امیدواریم تعداد دهیاری‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه به 2 هزار و 500 روستا افزایش یابد، گفت: بیش از 80 درصد از دهیاران دارای تحصیلات بالای کاردانی و کارشناسی هستند و دهیاری‌ها از مهندسان فنی و کارشناسان بهره‌مند هستند که در رشته تخصصی خود مشغول به کار هستند در حالی که این ظرفیت در ادارات وجود ندارد.

زارعی خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر آذربایجان نخستین کسانی که توانستند به انعکاس اخبار پرداخته و افراد را هم از زیر آوار خارج کنند، دهیاران بودند.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در روستاها وجود دارد، گفت: اما مدیریت واحدی در این بخش نداریم.

وی با اشاره به اینکه با وجود تلا‌ش‌ها در بخش روستایی مهاجرت از روستا به شهر باید معکوس می‌شد، متذکر شد: اما چنین نشده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: روند مهاجرت از روستا به شهر در این سال‌ها کند شده اما هنوز وجود دارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول