اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

راهپیمایی‌ها در شأن شیراز برنامه‌ریزی شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای برگزاری راهپیمایی‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در شأن شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) باشد.

راهپیمایی‌ها در شأن شیراز برنامه‌ریزی شود

علی زحمتکش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نخستین راهپیمایی محکومیت پخش فیلم توهین‌آمیز آمریکایی صهیونیستی در شیراز مشکلاتی داشت که در دومین راهپیمایی باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده است راهپیمایی ابراز انزجار همچنان در کشور ادامه پیدا کند، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی برای حضور حداکثری مردم در این راهپیمایی باید در دستور کار تمام ارگان‌ها به ویژه صدا و سیمای استان قرار گیرد.

زحمتکش با بیان اینکه توهین به پیامبر (ص) نمی‌تواند محبت اهل بیت را از دل انسان‌ها فرو نشاند، گفت: این اقدام کور حاصلی جز برافروختن خشمی مقدس در دل مومنان نداشت.

وی اضافه کرد: در سال‌های قبل مسیر راهپیمایی‌ها بیشتر در بلوار کریم‌خان‌زند تعیین می‌شد که به دلیل اجرای پروژه قطار شهری این مسیر تغییر کرد.

زحمتکش ادامه داد: نخستین راهپیمایی محکومیت توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) در شیراز در خیابانی کم‌عرض و با مسیری کوتاه از چهار‌راه 15 خرداد تا چهار‌راه شهید دستغیب برگزار شد که به هیچ وجه مناسب نبود.

وی تصریح کرد: انبوه جمعیت نمازگزاران جمعه به دلیل خروجی کوچک نماز جمعه با سرعت کمی از درب‌های مصلی خارج می‌شدند که راهپیمایی آغاز شد و در واقع جمعیت انبوه مردم نتوانست به راهپیمایی بپیوندد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در شهری با جمعیت شیراز و انبوه مردم معتقد و ولایی نباید ظرف برگزاری مراسم و مناسبت‌ها را کوچک در نظر گرفت.

وی با بیان این تمثیل که ظرف هر برنامه باید با مظروف خود متناسب باشد، افزود: زمانی که یک لیوان کوچک را برای حجم بسیاری از آب جاری استفاده می‌کنیم مجبور به بستن شیر آب می‌شویم.

به گفته این مسئول، زمانی که مردم ببینند امکانات و برنامه‌ها عظیم و در خور شأن آنها است بستگان، دوستان و خانواده خود را ترغیب می‌کنند که در مراسم و راهپیمایی‌ها به آنان بپیوندند.

زحمتکش ادامه داد: در برخی راهپیمایی‌ها در شیراز برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام می‌شود که شرکت‌کنندگان خسته می‌شوند به عنوان مثال زمان راهپیمایی چند ساعت قبل از نماز تعیین می‌شود که برخی از خانم‌ها و افراد مسن‌تر توان چند ساعت فاصله زمانی راهپیمایی تا نماز را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم شیراز همواره به صورت انبوه در انجام فرایض دینی حضور دارند و در صورت استفاده صحیح از این ظرفیت نمود بیرونی حضور مردم سومین حرم اهل بیت (ع) نیز در خور شأن خواهد بود.

این مسئول بر لزوم پوشش تصویری مناسب‌تر راهپیمایی‌های مردم شیراز و در نظرگرفتن برنامه‌های متنوع در راهپیمایی برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: مردم ایران اسلامی ثابت کرده‌اند که در بدترین شرایط اقتصادی نیز یک گام از اهداف و آرمان‌ها عقب نمی‌روند.

به گفته وی، در حال حاضر مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها این است که نگذارند موضوع توهین به پیامبر اکرم (ص) به فراموشی سپرده شود.

زحمتکش تصریح کرد: اکنون نیز هر چه دشمن توطئه کند، بیهوده است و اگر قیمت هر دلار 100 هزار تومان شود باز نیز مردم از ارزش‌های دینی و آرمان‌های نظام دفاع می‌کنند.

وی در پایان این توجیه که برخی برنامه‌ها به صورت سراسری هماهنگ می‌شود را غیرموجه دانست و گفت: در مواردی راهپیمایی تهران ساعت 11 صبح بوده و شیراز ساعت 9 صبح را تعیین کرده و همچنین مسیر راهپیمایی و برنامه‌های جانبی مانند توزیع پرچم و کلاه کاغذی سه رنگ، عروسک‌های نمادین استکبار و بسیاری امور دیگر به صورت استانی قابل ارتقاء است.

به گزارش فارس، بر اساس تصمیمات گرفته شده در سطح کشور مقرر شده هر جمعه در یک یا چند استان‌ کشور راهپیمایی به منظور محکومیت این اقدام وقیحانه دشمن برپا شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول