اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

700 هکتار از اراضی ملایر زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ملایر از زیر کشت قرار گرفتن 700 هکتار از اراضی شهرستان ملایر به ذرت علوفه‌ای خبر داد.

700 هکتار از اراضی ملایر زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار گرفت

نبی‌الله احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان ملایر اظهار داشت: اراضی شهرستان ملایر برای کاشت انواع محصولات کشاورزی و باغی مناسب بوده و همه ساله شاهد برداشت محصولات مختلف کشاورزی و باغی در این شهرستان هستیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد برداشت محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، کلزا و انواع محصولات باغی شامل آلبالو و گیلاس، سیب، بادام و... در این شهرستان بوده‌ایم و در حال حاضر کار برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه امسال 700 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای بوده است گفت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار از اراضی شهرستان 50 تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته 350 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول بوده که امسال این رقم به دو برابر رسیده است.

احمدی به برداشت این محصول از ابتدای مهر ماه از اراضی این شهرستان اشاره کرد و گفت: برداشت تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

وی در ادامه به باغات انگور در ملایر اشاره کرد و اظهار داشت: 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت باغات انگور است و سالانه از هر هکتار 22 تن معادل 220 هزار تن انگور از این اراضی برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر افزود: از این مقدار 165 هزار تن به سبزه و کشمش تبدیل و به سراسر کشور و بیش از 30 کشور دنیا صادر می‌شود و 55 تن آن نیز به صورت تازه‌خوری، تهیه باسلوق و شیره و آبغوره مصرف می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول