اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

رهاسازی 500 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از رهاسازی 500 هزار قطعه بچه ماهی در سطح رودخانه‌های این استان خبر داد.

رهاسازی 500 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای چهارمحال و بختیاری

اسماعیل پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری موفق شده است در شش سال متوالی رتبه نخست کشور را در تولید ماهیان سردآبی کسب کند.

وی همچنین از رهاسازی 500 هزار بچه ماهی از نوع ماهیان گرمابی در رودخانه‌های این استان خبر داد و گفت: برای رهاسازی 500 هزار بچه ماهی تاکنون 200 میلیون ریال هزینه شده است.

پیرعلی حفظ ذخایر آب استان را از مهم‌ترین اهداف اجرایی این طرح برشمرد و گفت: متاسفانه تداوم خشکسالی و فشار بر استحصال آب از منابع زیر زمینی اقلیم این استان را تغییر داده است.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه الگوی کشت موجود در مناطق مختلف استان، الگوی بهینه و مناسبی نیست، افزود: بر اساس اعلام نظر کارشناسان، این استان به سمت بحران جدی در منابع آب حرکت کرده و منابع هزاران ساله خود در آب‌های زیر زمینی را از دست داده است.

وی در ادامه با هدف ارتقای ضمانت سلامت جامعه، گفت: خوشبختانه با ترویج فرهنگ مصرف آبزیان هم اینک این رقم به هشت کیلوگرم در سال کشور افزایش یافته است که این رقم در مقایسه با فقیرترین کشورهای جهان در سطح خیلی پایینی بوده چرا که پائین‌ترین سرانه مصرف آبزیان در جهان 17 کیلوگرم در سال است.

پیرعلی با اشاره به اینکه با ورود ماهی به سبد غذایی مردم، سلامتی جامعه تضمین خواهد شد، افزود: شایسته است از طریق رسانه ملی و مطبوعات در مورد افزایش مصرف ماهی فرهنگ‌سازی شده و الگوی مصرف و تغذیه را در سطح جامعه تغییر دهیم.

وی با اشاره به ارزش غذایی، فواید و منافع گوشت و روغن ماهی نسبت به محصولات مشابه دیگر، افزود: اگر می‌خواهیم سلامت جامعه را تضمین کنیم، باید مردم، تغذیه و مصرف ماهی را در سبد غذایی‌شان داشته باشند.

پیرعلی افزود: ماهی دارای پروتئین، کربوهیدرات‌ها، مواد معدنی همچون کلسیم، فسفر و آهن، چربی‌های اشباع نشده، ویتامین‎های A،B،D و ... و امگا 3 بوده که مانع بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شده و علاوه بر پیشگیری از پیری زودرس مغزی، دارای خاصیت بهبود و التیام بیماری‌های پوستی است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول