اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد رشت:

توجه به صنعت گردشگری موجب توسعه اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: تغییر نگرش مسئولان در توجه به صنعت گردشگری موجب رشد جهانگردی، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی می‌شود.

توجه به صنعت گردشگری موجب توسعه اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس سید محمود شبگومنصف عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان در عمارت کلاه فرنگی این شهر با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ها در تبادل فرهنگ‌ها و توسعه صنعت گردشگری اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها در مدیریت جهانگردی و توجه مردم به صنعت گردشگری تاثیر دارد زیرا امروزه صنعت گردشگری به عنوان یکی از پررونق‌ترین و پاک‌ترین صنعت جهان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه امروزه تقویت استفاده از صنایع پاک در جهان تبدیل به یک ضرورت شده است، افزود: فعالان بخش صنعت گردشگری و جهانگردی از طریق برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شناخته می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تبادل آرا و افکار را یکی دیگر از تاثیرات برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی با توجه به فرابخشی بودن این صنعت عنوان کرد و گفت: تغییر نگرش مسئولان به صنعت گردشگری موجب اشتغالزایی و توسعه اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته جهان  معتقد هستند که برای گریز از بحران‌های اقتصادی موجود در دنیا باید به صنعت گردشگری روی آورده شود، ابراز کرد: جهانگردی امروزه در برخی مواقع خلاقانه‌ترین راه حل‌های انرژی پاک در جهان پیشتاز است به طوری که صنعت هواپیمایی بیش از هر زمان دیگر برای سبک‌تر کردن هواپیماها تکنولوژی پیشرفته‌ای را به اجرا گذاشته است.

شبگومنصف خاطرنشان کرد: پروازهای تجاری استفاده از سوخت‌های زیستی را در ترکیب سوخت‌های خود به کار گرفته‌اند و سیستم‌های کلیدی کارت و لامپ‌های کم مصرف در هتل‌ها به طور گسترده نیز به اجرا درآمده و گردانندگان تورها در زنجیره تامین خود به دنبال بهره‌وری انرژی هستند.

وی با بیان اینکه موضوع روز جهانی جهانگردی در سال 2012 جهانگردی و انرژی پایدار تقویت توسعه پایدار است، افزود: این روز فرصت منحصر به‌فردی را برای برجسته کردن اقدام‌هایی که جامعه جهانی جهانگردی تاکنون برای تقویت توسعه پایدار برداشته است، فراهم می‌آورد.

این استاد دانشگاه سرمایه‌های طبیعی جوامع را اصلی‌ترین صنعت گردشگری دانست و تصریح کرد: تالاب‌ها، گونه‌های مختلف پرندگان و جانواران، موسیقی، زبان و ... در حفظ و بهبود صنعت گردشگری تاثیر دارند.

وی با تاکید براینکه جهانگردی باید تقویت کننده و حافظ محیط باشد، اذعان کرد: اگر یک فرد روستایی بداند که می‌تواند با بهره‌گیری از امکانات روستا در راستای توسعه صنعت جهانگردی موثر باشد هرگز روستا را به مقصد شهر رها نمی‌کند.

شبگومنصف توسعه گردشگری را موجب جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی به شهرها خواند و یادآور شد: توسعه گردشگری علاوه بر این بر تقویت فرهنگ بومی نیز تاثیر دارد.

وی گرم شدن زمین، پیدایش سونامی‌ها، تغییرات آب و هوایی و دیگر مشکلات زیستی را به دلیل فعالیت نادرست مدیریت جهان دانست و افزود: در این راستا دنیا باید به طرف استفاده از انرژی‌ها و صنایع پاک مانند صنعت گردشگری، صنعت چوب و کشاورزی پیش رود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در کشور ما به دلیل تکیه بر کسب درآمد از طریق فروش نفت به گردشگری کمتر توجه شده و ظرفیت‌های این عرصه نادیده گرفته شده است در حالی که دولت می‌تواند با نگاه ویژه به این عرصه حامی فعالان صنعت گردشگری در کشور باشد.

وی با بیان اینکه گونه‌های جانوری با نرخ هشدار دهنده‌ای در حال انقراض هستند، تصریح کرد: تغییرات آب و هوایی کره زمین و انقراض موجودات به دلیل نابودی اکوتوریسم، عدم وجود آب سالم، هوای مطلوب و خاک حاصلخیز است.

شبگومنصف رجوع به صنایع پاک را موجب برطرف شدن مشکلات زیست‌محیطی دانست و بیان کرد: بسته‌بندی‌های مناسب و عدم استفاده فراوان از مواد شیمیایی می‌تواند بسیاری از بحران‌های زیست‌محیطی را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا به طرف اقتصاد سبز پیش می‌رود، متذکر شد: راه حل‌های انرژی پاک در جهانگردی آلودگی‌های کربن را در این بخش کاهش می‌دهد و از محیط و جوامع محلی محافظت می‌کند و خدمات انرژی نو برای فقرا فراهم کرده و با کاهش هزینه‌ بنگاه‌های اقتصادی فرصت‌های ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول