به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا لشکر بلوکی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران مجتمعهای آموزشی و پرورشی که در مرکز آموزشی نیروی انسانی شهید کامیاب مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مجتمعهای آموزشی و پرورشی با توجه به شرایط هر منطقه، مدارس و جوامع محلی برای اثربخشی بیشتر به وجود آمدند و در این ارتباط تعامل و همافزایی سبب این اثربخشی میشود.
معاون دفتر آموزش متوسطه راهنمایی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر تمام اختیارات در دست مدیریت متمرکز باشد اهداف آموزش و پرورش محقق نمیشود و برای اثربخشی آموزش و پرورش باید مجتمعها شکل میگرفت.
لشکر بلوکی تاکید کرد: تمام مدارس روستایی زیرپوشش مجتمعهای آموزشی و پرورشی هستند و در شهر نیز در حال حاضر 2 هزار و 228 مجتمع شهری داریم.
وی در ارتباط با اهداف و کارکردهای مجتمعهای آموزشی و پرورشی گفت: مجتمعهای آموزشی و پرورشی را که میخواهیم ایجاد کنیم باید دارای شرایط و ظرفیتهای لازم باشد تا بتواند گسترش پیدا کند.
معاون دفتر آموزش متوسطه راهنمایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ارتباط با ایجاد مجتمعهای آموزشی بحث عدالت آموزشی مطرح میشود که دسترسی به آموزش و ایجاد زمینه برای تحقق کیفیت آموزشی از اهداف مجتمعها است.
معاون دفتر آموزش متوسطه راهنمایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید شرایطی را ایجاد کرد که تمام دانشآموزان با توجه به جنسیت و ابعاد از کیفیت مناسب آموزشی برخوردار شوند؛ در مقطع راهنمایی بیش از 50 درصد مدارس راهنمایی دو یا سه کلاس دارند که به خاطر حذف شدن پایه اول به حد نصاب نرسیده و در آستانه تعطیلی است.
لشکر بلوکی افزود: چون ما تعهد داریم که تا سال 2015 برای تمام کودکان تا پایان دوره راهنمایی شرایط تحصیلی را فراهم کنیم، مجتمعهای آموزشی و پرورشی میتواند از انحلال این مدارس جلوگیری کند و با توسعه مجتمعهای شهری و روستایی میتوان زمینه پوشش تحصیلی را برای دانشآموزان فراهم کرد.
وی با اشاره به اهداف دیگر مجتمعهای آموزشی و پرورشی اظهار کرد: استعدادیابی یکی دیگر از اهداف مجتمعها است که میتواند بسترساز هدایت تحصیلی دانشآموزان شود.
معاون دفتر آموزش متوسطه راهنمایی وزارت آموزش و پرورش افزود: ارتقای کیفیت آموزشی بحث گروههای آموزشی را مطرح میکند و در این ارتباط تعداد معلمان بیشتر سبب بهتر شدن کیفیت آموزشی میشود که در مجتمعها امکان ایجاد و توسعه کلاسهای هوشمند بیشتر است.
لشکر بلوکی به متناسبسازی روشهای آموزشی و ارزشیابی اشاره کرد و گفت: اکثر دانشآموزان از دوره راهنمایی که به متوسطه میروند با افت تحصیلی رو به رو میشوند که با ایجاد مجتمعها میتوان ضعفها را برطرف کرد.
انتهای پیام/ح20/گ1003