اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاهیان، روحانیون و علما

حماسه بزرگ غدیر در یزد بازخوانی و بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: حماسه بزرگ غدیر با همراهی و همکاری سپاه الغدیر استان یزد، سازمان تبلیغات اسلامی و تعدادی از دستگاه‌های استان یزد بازسازی و بازخوانی می‌شود.

حماسه بزرگ غدیر در یزد بازخوانی و بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان یزد ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی بازسازی و بازخوانی حماسه بزرگ غدیر در دفتر امام جمعه یزد اظهار داشت: ملت ایران مفتخر به محبت اهل بیت (ع) و هستند و این بزرگترین سرمایه برای هر مسلمان و هر شیعه‌ای است.

حجت‌الاسلام عباس سبحانیان افزود: امسال سومین سالی است که قرار است سپاه الغدیر استان یزد وظیفه شیعه بودن خود را در ایام عید غدیر نشان دهد و به بازسازی حماسه غدیر بپردازد.

وی عنوان کرد: در دو سال گذشته، استان یزد و استان قم برای نخستین بار به بازسازی و بازخوانی حماسه غدیر پرداختند که در دو سال گذشته ایرادها و نواقص کار مشخص شد و امسال در سومین سال متوالی، حماسه غدیر بازخوانی می‌شود.

سبحانیان عنوان کرد: سال گذشته این برنامه در کنار گلزار شهدای خلدبرین با استقبال بی‌نظیر مردم اجرا شد و امسال با ورود و همکاری آموزش و پرورش، دانشگاهیان، روحانیون و علما و آحاد مردم این برنامه باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

مسئول امور اردویی و راهیان نور سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: مسئولیت بازسازی و بازخوانی حماسه بزرگ غدیر با ابلاغ سردار نقدی به مرکز اردویی راهیان نور واگذار شد و برای نخستین بار این برنامه در نزدیکی قم در محلی به نام کوه خضر نبی اجرا شد.

سرهنگ سیف‌الدینی عنوان کرد: میبد، صدوق و یزد نیز در نخستین سال به اجرای این برنامه پرداختند و با وجود اینکه اولین اجرا در این زمینه را داشتند، یزد در کنار قم و خمینی‌شهر به عنوان برترین‌های این برنامه شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای برگزاری این برنامه شهرستان‌های اردکان، میبد، صدوق، یزد و مهریز اعلام آمادگی کرده‌اند.

سیف‌الدینی تاکید کرد: از آنجا که این برنامه، اقدامی بزرگ و ارزشمند است، خرد جمعی را می‌طلبد و نیاز به همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه وجود دارد.

وی یادآور شد: این برنامه سال گذشته در خلدبرین یزد برگزار شد اما به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد، این برنامه امسال در موقعیت شهید رشیدی در کنار پارک کوهستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سپاه الغدیر استان یزد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در استان، اظهار داشت: بازسازی این حماسه، تداعی کننده واقعه عظیم الهی و آسمانی غدیر است.

حجت‌الاسلام محمد شریف حسینی کوهستانی با اشاره به واقعه غدیر و استناد به کتب تاریخی، احادیث و روایات عنوان کرد: به تعبیر علامه طباطبایی، این دستور الهی باید زودتر انجام می‌شد و در عرفات و منی بر پیامبر وحی می‌شد اما از آنجا که پیامبر (ص) از همراهان خود احساس نا‌امنی می‌کردند، این قضیه تا غدیر ادامه یافت.

وی تاکید کرد: بازسازی و بازخوانی واقعه غدیر، در واقع بازخوانی و الگوی عمل قرار دادن حکومت علی (ع) است که امروز به شدت به آن نیاز داریم.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه جهان انسانی لزوم و ضرورت مدیریت را پذیرفته و همه دنیا اکنون مدیر دارند، افزود: مهم‌ترین هدف ظهور و قیام منجی عالم بشریت، رفع ظلم و جایگزین کردن عدالت است.

وی ادامه داد: امروز اگر حکومت و حکومت‌داری علی (ع) را در جهان پیاده کنیم، جهان تشنه آن است و تمام راهپیمایی‌‌هایی که در جهان انجام می‌شود، به خاطر نبود عدالت است و آنها در واقع خواهان عدالتی همچون عدالت علی (ع) هستند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول