اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

اجرای شبکه فرعی آبیاری در 250 هزار هکتار اراضی کشور

خبرگزاری فارس: معاون آب و خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی گفت: ‌در دولت دهم و در سه سال گذشته بیش از 250 هزار هکتار شبکه فرعی آبیاری در کشور اجرا شده است.

اجرای شبکه فرعی آبیاری در 250 هزار هکتار اراضی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد سجادی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آب و خاک استان اردبیل اظهار داشت: برای این استان نیز 68 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آب و خاک اختصاص می‌یابد تا در این زمینه یک ظرفیت مطلوب و رو به جلو را در توسعه بخش کشاورزی شاهد باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این میزان اعتبار نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و امیدواریم روند رو به رشد و حرکت مطلوبی را در این حوزه با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شاهد باشیم.

سجادی از افزایش 2.5 برابری اعتبارات ملی استانی با هدف تکمیل پروژه‌های آب و خاک خبر داد و خاطر نشان کرد: تسهیلات پرداختی برای مجهز کردن اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار طبق قانون در سال گذشته حدود 3.5 میلیون تومان بود که این رقم امسال افزایش یافته است.

این مسئول اضافه کرد: در قانون بودجه کشور همه ساله دولت تا سقف 85 درصد تسهیلات بلاعوض در این بخش پرداخت می‌کند تا یک انقلاب واقعی را در تبدیل اراضی دیم به آبی با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و آبیاری تحت فشار شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه امسال برای اراضی زیر دو، سه و چهار هکتار با در نظر گرفتن برنامه‌های تجمیع تا سقف پنج میلیون تومان به ازای هر هکتار تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود، بیان کرد: این پرداختی انگیزه کشاورزان و زارعان را مضاعف می‌کند.

به گزارش فارس، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر کاهش ضایعات و به حداقل رساندن آسیب‌ها در حوزه کشاورزی و تولید محصولات متنوع ادامه داد: در این زمینه احداث واحدها و کارخانه‌های صنایع تبدیلی و فرآوری در اولویت قرار گرفته است به طوریکه امسال چهار میلیون تن فرآوری محصولات کشاورزی را در کشور در اولویت قرار دادیم.

سجادی به دو منبع تأمین اعتبار در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: ما یک روند رو به رشد و قابل قبولی را در توسعه بخش و همچنین استفاده از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی و همچنین کمک‌های فنی و اعتباری شاهد هستیم تا متقاضیان بتوانند به توسعه واقعی این بخش همت کنند.

وی با برشمردن اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در کارهای زیربنایی و بخش آبیاری تحت فشار گفت: الان چند سالی است که این طرح‌ها با جدیت اجرایی می‌شود به طوریکه بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی تاکنون زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

سجادی بحث انتقال آب و عملکرد مثبت در این زمینه را خاطر نشان کرد و افزود: در سه سال گذشته در این ارتباط 18 هزار کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول