به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس اداره نظارت و ارزشیابی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: طرح «هر شهروند یک ناظر درمانی» با هدف افزایش مشارکت مردم در نظارت بر مراکز درمانی و در راستای افزایش استفاده از نظرها، پیشنهادها و انتقادات مردمی تهیه شده است.
علیرضا منصوری افزود: در این طرح مردم در مراجعه به مراکز درمانی مختلف از جمله مطب، درمانگاه و بیمارستان، در صورت مشاهده هرگونه مشکل در فرایندهای درمانی میتوانند با شماره تلفن 1819 تماس گرفته و مشکلات را مطرح کنند.
وی افزود: این مشکلات در سامانه ثبت و به اداره نظارت و ارزشیابی ارجاع خواهد شد و موارد ارجاع شده در همان اداره بررسی و یا به واحدهای مربوطه برای پاسخگویی ارسال میشود.
منصوری تصریح کرد: پیش از این، سامانه 1819 در مراکز درمانی به بیماران معرفی میشد که بر این اساس در پنج ماه نخست امسال یکهزار و 67 مورد شکایت از مراکز درمانی به اداره نظارت و ارزشیابی این دانشگاه ارسال شده است.
این مسئول ادامه داد: بیش از 50 درصد این شکایتها از طریق سامانه 1819 دریافت شده است.
وی اضافه کرد: برای معرفی بیشتر این موضوع به مردم، طرح «هر شهروند یک ناظر درمانی» اجرا شده که به زودی پمفلت آن به شیوههای گوناگون از جمله پست به منازل شهروندان ارسال میشود.
انتهای پیام/ز30/ض1002