اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قیروکارزین:

اتباع بیگانه فاقد کارت آمایش 8 غیرمجاز هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار قیروکارزین با اشاره به آخرین مهلت دریافت کارت آمایش هشت اتباع خارجی تا 15 مهر‌ماه گفت: افراد فاقد این کارت تبعه غیرمجاز محسوب شده و فرزندان آنان از تحصیل محروم می‌شوند.

اتباع بیگانه فاقد کارت آمایش 8 غیرمجاز هستند

عبدالحسن صمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: در ایران اسلامی با رویکردهای دینی و ارزشی، تمام شرایط برای حضور اتباع خارجی تسهیل شده است لذا کسانی که در این فرآیند قانونی قرار نمی‏‌گیرند، به دنبال قانون‏‌گریزی هستند.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت دریافت کارت آمایش هشت برای اتباع افغانی مجاز 15 مهر‌ماه جاری است؛ اضافه کرد: کارت‌های آمایش هشت از 16 مهرماه از درجه اعتبار ساقط است و با آن دسته از افرادی که در مهلت مقرر برای دریافت کارت آمایش هشت خود اقدام نکنند، براساس قوانین و مقررات جاری برخورد می‌شود.

فرماندار قیروکارزین ادامه داد: تنها فرزندان آن دسته از اتباع افغانی که کارت آمایش هشت خود را دریافت کرده‌اند، مجاز به ثبت‌نام در مدارس بوده و افراد فاقد این کارت غیرمجاز تلقی شده و مأمورین انتظامی موظف به دستگیری و طرد آنها هستند.

صمدنژاد با بیان اینکه به‌کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود، تصریح کرد: کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز استفاده می‏‌کنند، مشمول جریمه‏‌های قانونی می‏‌شوند، ضمن اینکه برای اتباع مجاز در چارچوب ضوابط، قوانین و مقررات هیچ‏گونه محدودیتی وجود ندارد.

فرماندار قیروکارزین در پایان با اشاره به تلاش و همکاری نیروی انتظامی با مدیریت فرمانداری‏ این شهرستان‏، برای ایجاد محدودیت و دستگیری اتباع غیرمجاز خاطرنشان کرد: این مهم در قالب منافع ملی بوده و یک امر پذیرفته شده در جهان است، حتی مسئولان افغانی نیز قائل به این موضوع بوده و خواستار برخورد با اتباع غیرمجاز هستند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول