اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور خبر داد

تربیت 100 هزار حافظ قرآن در طرح ملی حفظ/ با کمبود بودجه مواجهیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور از تربیت 100 هزار حافظ 30 جزء قرآن‌کریم در تابستان سال جاری به عنوان یکی از برنامه‌های «طرح ملی حفظ قرآن‌کریم» خبر داد و گفت: این همه در شرایط کمبود بودجه انجام شد.

تربیت 100 هزار حافظ قرآن در طرح ملی حفظ/ با کمبود بودجه مواجهیم

«محمد انجم‌شعاع» رئیس اتحادیه و مؤسسات قرآنی مردم نهاد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»؛ درباره وظایف ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن‌کریم گفت: ستاد ملی حفظ قرآن‌کریم حدود یک سال است که فعالیت خود را با هدف برنامه‌ریزی مدون در بخش حفظ قرآن‌کریم و ابلاغ مصوبات طرح بین مراکز آموزشی و قرآنی کشور و نظارت به عملکرد این مراکز آغاز کرده است.

*حفظ قرآن امری پیچیده است

وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد این ستاد را از زمان تأسیس تاکنون چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: قبل از اینکه بخواهیم عملکرد این ستاد را در بخش حفظ قرآن‌کریم و انتظارات از این ستاد را بسنجیم، باید ابتدا به ساختارهای قرآنی در جامعه پرداخت.

انجم‌شعاع با بیان اینکه رشته حفظ به نسبت رشته‌های روخوانی و روانخوانی قرآن‌کریم دارای پیچیدگی خاصی است، افزود: با وجود برخی ازانتقاد‌ها به عملکرد اجرایی این ستاد، به نظر بنده ستاد ملی حفظ قرآن‌کریم تاکنون عملکرد نسبتاً قابل قبولی داشته است که یکی از فعالیت‌های چشمگیر در بخش عمومی در سال جاری پخش برنامه قرآنی 1446 است که بر خلاف سال‌های پیشین، امسال با موضوع حفظ قرآن‌کریم مخاطبان زیادی را جذب کرده است. 

وی همچنین افزود: مؤسسات قرآنی کشور از زمان تشکیل ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن‌کریم، طبق مصوبات ستاد به همراه مطالعات تخصصی و بدون وقفه کار خود را در بخش حفظ آغاز کردند و تنها در تابستان سال جاری توانستند، تعداد 100 هزار حافظ جزء 30 قرآن‌کریم را از بین نوجوانان وجوانان آموزش دهد.

*طرح با کمبود بودجه روبروست

این عضو ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن‌کریم، در ادامه ضمن اشاره به کمبود بودجه مالی در فعالیت‌های قرآنی کشور افزود: یکی از اشکالات موجود در این طرح ملی، کمبود بودجه مالی جهت فضاسازی مناسب در این بخش بود، که با عدم تخصیص بودجه نیم‌درصدی دولت به وزارت ارشاد اسلامی درسال جاری بخشی از طرح‌های اجرایی طرح متوقف شد.

وی در انتهای گفت‌و‌گو با اشاره به اینکه  هماهنگی سازمان‌های قرآنی لازمه اجرای صحیح طرح حفظ قرآن‌کریم در درکشور است، اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری مضاعف سازمان‌های قرآنی کشور و با مشارکت عموم مردم، این طرح ملی در کشور نهادینه خواهد شد.  

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول