اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف خراسان ‌رضوی:

ولایت فقیه پپیشگام اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی گفت: امروز برکات قرآنی در کشور حاصل محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب در این حوزه است.

ولایت فقیه پپیشگام اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش استکبار برای به انزوا کشیدن اسلام بی‌فایده است.

وی افزود: ظرفیت‌های دینی و معنوی اسلام مانع از نفوذ دشمن به دژ مستحکم جامعه اسلامی می‌شود و برهمین اساس، پردازختن به موضوعات قرآنی باید در راس اهداف تمام بخش‌ها و نهادها باشد.

گنابادی‌نژاد فعالیت در عرصه قرآنی را در راس برنامه‌های اداره اوقاف دانست و ادامه داد: برگزاری مسابقات، همایش‌های قرآنی و انتشارات در ابعاد شهری، ملی و بین‌المللی، از جمله شرح وظایف  اداره کل اوقاف است و در حال حاضر 17 شعبه آموزش عالی در کشور و 3 دانشکده در استان خراسان‌رضوی در حوزه قرآنی متمرکز هستند.

وی تصریح کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن،اداره اوقاف خراسان‌رضوی بر اجرایی نمودن این طرح مبادرت دارد و با صدا و سیمای خراسان‌رضوی نیز همکاری‌های مناسبی داریم.

مدیر کل اوقاف خراسان‌رضوی در ارتباط با برنامه رادیویی گامی به‌سوی نور اذعان داشت:این برنامه که با هدف تربیت حافظان قرآنی به شیوه غیرحضوری طراحی شده، در سه مقطع سنی خردسالان، جوانان و بزرگسالان به ارائه شیوه‌های حفظ و سرفصل و نظارت بر آنان می‌پردازد.

وی افزود: میزان شرکت‌کنندگان از ابتدای پخش این برنامه در گروه خردسالان 20 درصد، جوانان 37 درصد و بزرگسالان 40 درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به جمعیت 6 میلیونی خراسان‌رضوی گفت: این جمعیت نیاز به فراگیری عمومی دارد و از آنجایی که امروز بیشتر از دیروز باید تعامل آحاد مردم را با آیات قرآنی برقرار کنیم؛ تشکیل کلاس‌های حضوری حفظ قرآن از نظر فضای فیزیکی، تعداد اساتید و منابع مالی امری دشوار بوده و فراگیری لازمه را ندارد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی، برگزاری مهمانی قرآنی در خانه آحاد مردم است و آغاز این حرکت توسط صدا و سیمای خراسان‌رضوی باید به‌عنوان تجربه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی درنظر گرفته شود.

مدیر کل اوقاف خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تلاش‌ها در این مسیر در جهت روند صعودی حافظان قرآنی در جامعه اسلامی است و در واقع قرار است حفظ قرآن تبدیل به امری متداول شود.

وی یادآور شد: مشارکت و همگامی نخبگان قرآنی و کارشناسان این حوزه می‌تواند در تسریع دستیابی به هدف عالی تربیت حافظان قرآنی، تاثیرگذار باشد و همه عوامل موثر باید در این مجال با تدابیر منطقی و کارآمد نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول