اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای خراسان‌ رضوی خبر داد

بهره‌برداری از نخستین آزمایشگاه ادله دیجیتال در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فناوری و تبادل اطلاعات خراسان‌ رضوی گفت: نخستین آزمایشگاه ادله دیجیتال در مشهد راه‌اندازی شده است.

بهره‌برداری از نخستین آزمایشگاه ادله دیجیتال در مشهد

سیدمحسن عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: 36 میلیون نفر در کشور از فضای سایبری استفاده می‌کنند که 26 میلیون و 800 هزار نفر از آنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این فضا محلی برای جرم و جنایات ویژه خود است که استفاده‌کنندگان باید با در نظر گرفتن آنها، مراقبت بیشتری در ارتباط برقرار کردن و تبادل اطلاعات در این محیط داشته باشند.

رئیس پلیس فناوری و تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی عنوان کرد: در مشهد 323 مرکز کافی‌نت دارای مجوز فعال هستند و حدود 68 مرکز کافی‌نت در حال اخذ مجوز هستند.

عرفانی بیان کرد: رسیدگی و نظارت بر کافی‌نت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و از اقدامات مهم پلیس فتا به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه حضور و نفوذ پوششی در لایه‌های شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و ایمیل‌ها جزو رسالت پلیس فتا است، گفت: شناسایی سایت‌های غیراخلاقی و قماربازی از عمده اقدامات مرکز فتا است که عمده تخلفات را در این سایت‌ها می‌توان مشاهده کرد.

رئیس پلیس فناوری و تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: ایران رتبه 13 جهان را در استفاده از فضای سایبری دارد که هم می‌تواند نشان‌دهنده رشد تکنولوژی و فناوری در کشور باشد و هم افزایش جرم و جنایات در این فضا را به دنبال دارد.

عرفانی با تاکید بر اینکه ایران رتبه نخست استفاده‌کننده از فضای سایبری در خاورمیانه را دارا است، تصریح کرد: از صددرصد فضای سایبری، 10 درصد از استفاده‌کنندگان، استفاده صحیح دارند و بیشتر با مقاصد علمی پژوهشی وارد این فضا می‌شوند.

وی ادامه داد: 10 درصد دیگر که معروف به کلاه سیاه هستند تنها به قصد تخریب و ترویج مسائل خلاف اخلاق و اجتماع وارد می‌شوند و 80 درصد دیگر را کار برای عمومی این فضا را تشکیل می‌دهند که تنها به وب‌گردی و گشت و گذار در اینترنت می‌پردازند.

رئیس پلیس فناوری و تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی اظهار کرد: دومین آزمایشگاه ادله دیجیتال در شرق کشور در مشهد راه‌اندازی شده است که با آخرین تجهیزات روز دنیا تجهیز شده و درحوزه جرائم فضای سایبری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول