اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون تنیس خبر داد

اجرای طرح توسعه تنیس در مدارس کشور

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون تنیس روی میز از اجرای طرح توسعه تنیس در مدارس کشور خبر داد.

اجرای طرح توسعه تنیس در مدارس کشور

محمد زارع‌پور امروز در حاشیه برگزاری مسابقات تنیس روی میز لیگ دسته سه کشور در یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با تاکید بر نقش مهم آموزش وپروش در توسعه این رشته ورزشی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری طرح توسعه تنیس در مدارس کشور را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان در واقع تشکیل دهنده رده‌های پایه هستند، با آموزش و پرورش توافق شده رشته تنیس روی میز را در مدارس ابتدایی توسعه و گسترش دهیم.

زارع‌پور با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود این رشته ورزشی ادامه داد: استفاده بهینه از امکانات و کشف استعدادها در آموزش و پرورش از اهداف فدراسیون است که سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای در راستای رسیدن به قهرمانی خواهد بود.

وی تاکید کرد: تربیت بدنی یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های سند تحول بنیادین محسوب می‌شود و از سال تحصیلی جدید ورزش تنیس روی میز برای دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی اجباری شده است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در ادامه با تاکید بر بهره‌گیری از تمام توان در این رشته ورزشی افزود: تنیس روی میز سابقه 70 ساله دارد و برنامه‌ریزی‌ها باید بر مبنای علمی صورت گیرد تا بتوانیم تنیس روی میز را به نقطه اقتدار خود بازگردانیم.

زارع پور ادامه داد: ‌فدراسیون برنامه‌های بسیاری را برای ارتقای سطح علمی داوران و مربیان با برگزاری دوره‌های‌ آموزشی زیر نظر مدرسان فدراسیون جهانی برگزار کرده که این مسئله نقش موثری در تقویت ورزش تنیس دارد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه تنیس تنها برای افراد خاصی نیست، تصریح کرد: در استان‌ها ظرفیت خوبی برای توسعه تنیس داریم که لازم است هیئت‌ها توجه بیشتری در استعدادیابی و ارتقای درجه مربیان داشته باشند.

رئیس فدراسیون تنیس یادآور شد: البته در تلاش هستیم توجه باشگاه‌های تنیس را به تشکیل تیم‌های پایه معطوف کنیم تا بتوانیم نفرات مستعد را شناسایی و به بخش قهرمانی و تیم‌های ملی هدایت کنیم که نقش مربیان در این مقوله چشمگیر است.

وی افزود: در شهریور ماه سال جاری نیز کلاس‌هایی را در این زمینه برگزار کردیم و روش تدریس هم در قالب کتابچه‌هایی تدوین شده و اگر نیاز به بازبینی داشته باشد در طول سال انجام خواهیم داد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در مورد برنامه‌ریزی برای بانوان گفت: بانوان ایرانی از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار هستند و به طور قطع برنامه‌ریزی برای این بخش در کوتاه مدت برای ایران نتایج پرباری خواهد داشت.

به گزارش فارس، مسابقات تنیس روی میز باشگاه‌های لیگ دسته سه کشور از امروز در یزد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول