اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد:

تهیه شناسنامه مقاوم‌سازی برای ساختمان‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد گفت: تهیه شناسنامه مقاوم‌سازی برای ساختمان‌های شهر یک ضرورت محسوب می‌شود.

تهیه شناسنامه مقاوم‌سازی برای ساختمان‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابوالقاسم باغبان‌نژاد در آستانه هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: طبق اعلام نظر مشاوران بسیاری از ساختمان‌های مشهد در مقابل زلزله بالای 7 ریشتر مقاومت ندارند بنابراین یکی از ضرروت‌ها در این زمینه تهیه شناسنامه مقاوم‌سازی برای ساختمان‌ها است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات شهر مشهد در زمینه بحران‌ها شناسایی شده است اما نیمه دیگر راه که همان حمایت مسئولان و اختصاص اعتبار برای رفع این مشکلات و انجام برنامه‌های پیشگیرانه است تا اندازه‌ای مغفول مانده است.

مدیر ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به معضل آب‌افتادگی در این شهر گفت: در گذشته 400 نقطه از شهر مشهد دارای مشکل آب‌افتادگی بود که با هزینه 500 میلیارد تومانی این مشکل در 350 نقطه رفع شده است.

باغبان‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر تنها 50 نقطه دیگر از شهر مشهد به مشکل آب افتادگی دچار است که طبق توافق صورت گرفته با معاونان شهرداری، شهرداران مناطق و مدیریت بحران این تعداد نیز تا سال آینده رفع خواهد شد.

مدیر ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد بیان کرد: از 42 حادثه شناسایی شده در سطح جهان 30 حادثه در ایران رخ داده است که این نشان از بحران‌خیز بودن ایران است.

باغبان‌نژاد تصریح کرد: در بین شهرهای ایران مشهد بعد از تهران و تبریز خطرپذیرترین شهر کشور است بنابراین باید اقدامات لازم در جهت ایمن ساختن شهر انجام شود.

مدیر ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد ادامه داد: برای رسیدن به شهر ایمن باید مسئولان، مدیران شهری، فرمانداری، شرکت‌های خدماتی، هلال احمر و ...آمادگی کامل را داشته باشند و در کنار آن مشارکت فرد و جامعه در این حرکت نیز امری مهم است.

وی بیان کرد: در چرخه مدیریت بحران سه موضوع مهم پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی مطرح است که در حال حاضر ایران در دو بخش آخر قوی است.

باغبان‌نژاد ادامه داد: با توجه به این موضوع باید پیشگیری و آمادگی در اولویت قرار گیرد تا بتوان به شهر ایمن دست پیدا کرد که این اقدام از راه آموزش و همچنین ایجاد زیرساخت‌های ایمن تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول