اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

عدم مناسب‌سازی مهم‌ترین معضل پیش روی بهزیستی یزد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به مهم‌ترین چالشی که بهزیستی و معلولان استان یزد با آن روبه‌رو هستند، گفت: مناسب‌سازی نیاز اصلی 250 هزار نفر در استان یزد است اما اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

عدم مناسب‌سازی مهم‌ترین معضل پیش روی بهزیستی یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی نسب صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در یزد یک چهارم جمعیت معادل 250 هزار نفر معلول، جانباز، سالمند و .... است که همه این افراد نیازمند مناسب‌سازی هستند.

وی عنوان کرد: 50 هزار نفر از معلولان و جانبازان، 85 هزار نفر از سالمندان، 80 هزار کودک و حداقل 19 هزار زن باردار افرادی هستند که نیاز به مناسب‌سازی دارند.

رحیمی‌نسب بیان کرد: این افراد در آغاز روز خود با بن‌بست مواجه هستند و هیچ‌ یک از زیرساخت‌های شهری برای آنها مناسب سازی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به خاطر وجود مناسبت‌های روز جهانی ناشنوایان، روز جهانی سالمندان، روز جهانی کودک و روز جهانی نابینایان در ماه مهر، مهر ماه بهزیستی است، افزود: در این ماه برنامه‌های متعددی برای سالمندان، کودکان، ناشنوایان و نابینایان برنامه‌ریزی شده است.

رحیمی‌نسب با اشاره به ناشنوایان استان یزد عنوان کرد: د راستان یزد 6 هزار و 400 ناشنوا داریم و ناشنوایی معلولیتی است که بسیار مشکل‌ساز برای خود فرد و اطرافیان اوست.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از معلولیت ناشنوایی، در حوزه مشاوره ژنتیک و آزمایش ژنتیک و غربالگری توانسته‌ایم تا حد زیادی از بروز معلولیت ناشنوایی در استان یزد جلوگیری کنیم.

رحیمی‌نسب خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام زایشگاه‌های استان یزد مجهز به سیستم غربالگری ناشنوایی نوزادان هستند که پس از آن اقدامات لازم برای کشت حلزون انجام می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: سالمندان در کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارند و کشور ما از سال 85 جزو کشورهای سالمند دنیا تلقی می‌شود.

رحیمی‌نسب بیان کرد: سالمندی یک پدیده مبارک و یکی از شاخصه‌های بهداشتی است و کشورهایی که بخواهند شاخص بالای بهداشتی خود را به نمایش بگذارند، روی آمار سالمندان خود مانور می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد یادآور شد: امید به زندگی از اول انقلاب 52 سال بود که این سن اکنون به 72 سال رسیده و در واقع امید به زندگی در ایرانیان طی سه دهه اخیر 20 سال افزایش یافته است.

وی با اشاره به جمعیت سالمندی استان یزد خاطرنشان کرد: 8.7 درصد جمعیت استان یزد را سالمندان تشکیل می‌دهند که این میزان در کشور 7.8 درصد است.

رحیمی‌نسب تاکید کرد: با توجه به اینکه استان یزد دومین استان سالمند کشور به شمار می‌رود، لازم است تمهیدات و برنامه‌هایی برای بهره‌مندی از سالمندانی سالم و قبراق اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا از سالمندی همراه با افسردگی، بیماری و تخت گرایی پیشگیری کنیم که در این راستا در معاونت پیشگیری بهزیستی استان یزد اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

رحیمی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر همراهی اصحاب رسانه استان یزد برای فرهنگ‌‌سازی در بخش‌های مختلف و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌های پیشگیری عنوان کرد: اصحاب رسانه همواره بهزیستی را در اجرای طرح‌های خود همراهی کرده و کمک موثری در راستای موفقیت طرح‌های بوده است.

در این نشست معاونان مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول