اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات پوست دانشگاه پزشکی مشهد:

سوختگی شیمیایی یکی از اثرات استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب است

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی ازاثراتی که لوازم آرایشی نامرغوب بر روی پوست دارد بروز سوختگی شیمیایی است.

سوختگی شیمیایی یکی از اثرات استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب است

مهناز بنی‌هاشمی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به دیگر اثرات سوءاستفاده از مواد  آرایشی اظهار کرد: یکی دیگر از تغییرات شایع که متاسفانه در بسیاری از موارد با قطع مصرف مرتفع نمی‌شود تغییر در رنگ پوست افراد است.

وی با بیان اینکه لوازم آرایشی باید با توجه به پوست افراد انتخاب شود تصریح کرد: در برخی از موارد لوازم آرایشی برای اقلیمی که در آن ساخته شده‌اند بی‌ضرر است که برای اقلیم دیگر نامناسب است.

عضو مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا ادامه داد: بر این مبنا افراد باید تا حد امکان از لوازم آرایشی استفاده کنند که با نوع پوست و اقلیم آنها سازگاری داشته باشد.

بنی هاشمی با اشاره به وجود سرب در برخی از مواد آرایشی خاطرنشان کرد: این فلز در مجاورت آفتاب اثرات بسیار بدی روی پوست می‌گذارد.

وی با اشاره به زیاد شدن استفاده از مواد آرایشی تاکید کرد: این ازدیاد در استفاده از لوازم آرایشی سبب انتشار مشکلات ایجاد شده در پوست می‌گردد که در برخی از موارد به صورت مزمن در می‌آید.

عضو مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اگزماها و آکنه‌ها جزو بیماری‌های شایع هستند که در اثر مصرف مواد آرایشی نامرغوب به وجود می‌آیند بیان کرد: این مواد سبب به وجود آمدن یک نوع آکنه خاص روی پوست می‌شوند که در افراد جوان بسیار دیده می‌شوند.

بنی‌هاشمی با اشاره به راهکارهای کمتر شدن عوارض این مواد تاکید کرد: بهتر است از مواد آرایشی با مارک‌های شناخته شده استفاده شود و مواد خریداری شده برچسب وزارت بهداشت را داشته باشند تا افراد اطمینان داشته باشند روی سلامت مواد آنها نظارت انجام شده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول