اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان گردشگری کشور صورت گرفت

افتتاح ششمین نمایشگاه جشنواره اقوام ایران‌زمین در گلستان

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان گردشگری کشور ششمین نمایشگاه جشنواره اقوام ایران‌زمین در گلستان افتتاح شد.

افتتاح ششمین نمایشگاه جشنواره اقوام ایران‌زمین در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در آیین افتتاح این جشنواره گفت: 15 قوم با صلح و صفا در کنار هم در این استان زندگی مسالمت‎آمیزی دارند و به همین دلیل گلستان به ایران کوچک مشهور است.

قربان عباسی خاطر نشان کرد: این جشنواره در 180 غرفه و با سوغاتی‎ها، سیاه‎چادرها و آداب رسوم اقوام ایرانی تنوع بی‎نظیری از فرهنگ را در خود جای داده است.

وی افزود: همچنین شاهد حضور میهمانان خارجی در این جشنواره هستیم و 20 غرفه خارجی در جشنواره اقوام ایران زمین وجود دارد.

عباسی ابراز داشت: در سال‎های گذشته بیش از 54 هزار نفر از این جشنواره بازدید داشته‎اند و امسال نیز این مسئله با استقبال بیشتر مردم محقق خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: برای زیرساخت‎های گردشگری در استان 660 میلیارد تومان هزینه شده که برخی پروژه‎ها از 20 تا 80 درصد رشد داشته است.

این جلسه با رقص شمشیر ترکمن، برنامه سنتی خوزستان، مازندرانی و رقص خنجر استان مرکزی همراه بوده است.

در پایان این جشنواره از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان به عنوان مدیر نمونه استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

گفتنی است در حال حاضر دبیرخانه دایمی این جشنواره در استان گلستان مستقر است، این جشنواره در محورهای مختلفی از جمله معرفی و نمایش آداب و رسوم و ویژگی‎های فرهنگی اقوام ایرانی، اجرای موسیقی محلی اقوام ایرانی، نمایشگاه جاذبه‎های گردشگری استان‎ها، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کشورهای همسایه و فارسی زبان، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‎ها برگزار می‎شود.

نمایشگاه صنایع دستی نیز به صورت سراسری و به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان و با شرکت تمام استان‎های سراسر کشور در قالب 120 غرفه نمایشگاهی، به متراژ یک هزار و 140 متر مربع و با حضور 120 هنرمند صنایع دستی داخلی و خارجی برپا شد.

نمایشگاه جاذبه‎های گردشگری استان‎ها نیز با شرکت 14 استان از سازمان‎های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراسر کشور در قالب 14 غرفه به متراژ 168 متر مربع، با شرکت استان‎های خراسان‎رضوی، گیلان، مرکزی، آذربایجان‎شرقی، منطقه آزاد ارس، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران، ایلام، همدان، خراسان‎شمالی و گلستان با حضور 50 نفر برپا شد.

برنامه تورگردانی با حضور سفرای کشورهای همسایه و فارسی زبان، مسئولان ارشد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سازمان، مدیران کل استان‎ها به منظور معرفی توانمندی‎ها و جاذبه‎های گردشگری استان در دو روز و در مورخ 13 لغایت 14 مهر ماه سال جاری برگزار می‎شود.

ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از 13 لغایت 16 مهر ماه 1391 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان در گرگان از ساعت 16 الی 22 برای عموم قابل بازدید است. 

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول