اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انجمن روانشناسی اسلامی حوزه

دومین نشست علمی درمانگری مذهبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم از برگزاری دومین نشست علمی درمانگری مذهبی به همت انجمن روانشناسی اسلامی حوزه خبر داد.

دومین نشست علمی درمانگری مذهبی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام موسی اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس انجمن روانشناسی اسلامی حوزه در سال 82 اظهار کرد: شناسایی کاستی‌های روانشناسی غربی و ظرفیت‌های موجود در منابع اسلامی مهم‌ترین هدف این انجمن است.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از متخصصان حوزوی که در رشته روانشناسی فعالیت داشته این انجمن را تشکیل داده تا در زمینه تعمیق و توسعه مشاوره در حوزه‌های علمیه فعالیت کنند.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم عنوان داشت: بحث تعمیق و توسعه مباحث تخصصی با تاکید بر آموزه‌های اسلامی، گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری، آزاداندیشی، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود و ارتباط بین عالمان و فضلای حوزه از اهداف انجمن روانشناسی اسلامی حوزه است.

وی ادامه داد: این انجمن چهار دوره مدیریتی را پشت سر گذاشته و اکنون مسئولیت این انجمن بر عهده حجت‌الاسلام سقای‌بی‌ریا قرار دارد.

اشکوری با اشاره به بخش‌های مختلف انجمن روانشناسی اسلامی گفت: این انجمن از بخش‌های آموزش، پژوهش، روابط عمومی، مشاوره، اطلاع‌رسانی و بین‌الملل تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون انجمن روانشناسی اسلامی حوزه بیش از 30 نشست علمی را در موضوعات مختلف برگزار کرده است گفت: این نشست‌ها در قالب موضوعاتی مانند روانشناسی مثبت، رابطه سبک‌های عشق با شخصیت، روانشناسی تبلیغات و رابطه رضایتمندی زناشویی بر اساس معیارهای دینی با ثبات هیجانی برگزار شده است.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم شکل‌گیری شخصیت و درمان اختلالات بر اساس خودیابی دینی، روانشناسی در قرآن و ارائه الگوی انسان کامل بر اساس شخصیت پیامبر اکرم(ص) را از دیگر موضوعات نشست‌های برگزار شده این انجمن ذکر کرد.

وی از برگزاری دومین نشست علمی درمانگری مذهبی خبر داد و افزود: این نشست با حضور دکتر مسعود جانبزرگی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

نشست علمی درمانگری مذهبی 16 مهر در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول