اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از تولیدات کشاورزی مردم را خودکفا می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولیدات کشاورزی مردم را خودکفا می‌کند و محرومیت را از چهره کشاورزان روستایی برمی‌دارد.

حمایت از تولیدات کشاورزی مردم را خودکفا می‌کند

جعفر قادری امروز در حاشیه مراسم جشن بزرگ انار که در کوهمره سرخی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: این دهستان ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش‌های کشاورزی و گردشگری دارد و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: میوه انار با توجه به شرایط آب و هوایی و مقاومت بالا برای کشت در ایران قابلیت بسیاری دارد که فارس نیز یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور است.

این مسئول درباره مشکلات دهستان کوهمره سرخی تصریح کرد: بیشترین مطالبه مردم از مسئولان ساخت یک جاده ایمن برای ارتباط با مرکز این استان و گازرسانی به خانه‌ها است که در اعتبارات بودجه‌ای لحاظ می‌شود.

قادری خاطرنشان کرد: مشکل ارتقای دهستان‌های کوهمره سرخی، سیاخ دارنگون و داریون به بخش مستقل مرتفع شده است و در تقسیمات جدید این دهستان‌ها به بخش تبدیل می‌شوند.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به خبرنگار فارس اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در معرفی توانمندی‌های کشاورزی این استان و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای حمایت از تولیدات کشاورزی حائز اهمیت است.

مهرزاد خرد ادامه داد: این سازمان آمادگی دارد تا با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زمینه حضور صنایع تبدیلی کشاورزی را در کوهمره سرخی فراهم آورد.

وی همچنین به ویژگی‌های میوه انار و مرغوبیت بالای آن در این استان اشاره کرد و افزود: انار یک میوه بهشتی است و نقش به‌سزایی در صادرات محصولات غیرنفتی در فارس دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: کوهمره سرخی با ظرفیت یک‌هزار و 200 هکتار باغستان انار، 75 درصد سطح زیر کشت شهرستان شیراز را به خود اختصاص داده است.

خرد در پایان گفت: متوسط برداشت انار در کوهمره سرخی 25 تن در هر هکتار است که در مجموع 22 هزار تن انار سالانه در این منطقه برداشت می‌شود.

به گزارش فارس، کوهمره سرخی با 3 هزار کیلومتر مربع مساحت و جمعیت 15 هزار نفری در 35 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است و پتانسیل بسیاری در تولید محصولات کشاورزی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دارد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول