اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاطره وزیر ارشاد از سفر به روسیه

اشتیاق جوانان لائیک به دانستن درباره اسلام

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دانشگاه روسیه دانشجویانی علاقمند بودند در مورد اسلام بدانند، به آنها توضیح دادم مانند مسیحیت که کاتولیک و دیگر مذاهب را دارد، اسلام نیز مذاهب گوناگون دارد.

اشتیاق جوانان لائیک به دانستن درباره اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید محمد حسینی لحظاتی پیش که برای شرکت در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ادبی 15 خرداد و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه به ورامین سفر کرده بود با حضور در بیت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی نعمت را بر کشور تمام کرد

امام جمعه ورامین در این دیدار پیروزی انقلاب اسلامی را نعمتی از جانب پروردگار دانست و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نعمت بر ملت ما تمام شده است، اگر تمام عمر شکر این نعمت را به جا آوریم، قطعا است.

محمودی بیان داشت: این نعمت بر ما ارزانی نشد مگر با پایداری و حرکت متحد مردم این کشور و رهبری امام راحل.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت: گاهی فردی می‌شوند آتش داغ است، گاه گرمای آتش را دورادور حس می‌کند و گاه دست خود را درون آتش می‌برد، این‌ها با یکدیگر متفاوت هستند، برداشت‌ها از زمان طاغوت هم همین‌طور است؛ برخی از ما چیزهایی در مورد زمان رضا شاه و محمدرضا شنیدیم اما این متفاوت است با حس کردن آن زمان و تجربه زندگی در آن دوران.

محمودی گلپایگانی بیان داشت: امروز به‌حمدالله رهبری منحصر به‌فرد، کشوری مستقل به معنای واقعی کلمه، مردمی آگاه و متحد و دلسوز داریم، البته عده‌ای منافق و نادان هم هستند که آب در آسیای دشمن می‌ریزند اما اتحاد مردم ما در دنیا بی‌نظیر است و به همین دلیل امروز ایران اسلامی مانند خورشیدی در تمام جهان می‌درخشد.

امام جمعه ورامین اقتدار امروز ایران را ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های صورت پذیرفته از ابتدای حرکت تا به امروز دانسته و عنوان کردند: این اقتدار ثمره تبعیدها و سختی‌های امام راحل، زندانی شدن افراد بزرگواری از جمله رهبر معظم انقلاب و ایثارگری و فداکاری‌های مردم کشور است.

بیان خاطرات انقلابی امام جمعه ورامین

در ادامه به درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امام جمعه ورامین به بیان خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در 10 دی ماه 57 بود، در همین خیابان اصلی ورامین تظاهراتی علیه رژیم برپا شد که سه نفر از جوانان ورامین در آن گوی سبقت در شهادت را از دیگران ربودند و شهید شدند.

محمودی گلپایگانی افزود: در ابتدا که تظاهرات شد بنده در منزل بودم، قدری کسالت داشتم که عده‌ای از مردم خبر آوردند که شلوغ شده است.

وی در ادامه یادآور شد: با شنیدن این خبر با وجود کسالتی که داشتم آماده شدم، لباس پوشیدم و از منزل بیرون آمدم، یکی از مقام‌های ارشد شهربانی در راه جلوی من را گرفت لوله تفنگ را روی سینه‌ام گذاشت و گفت «تو مسئول این اتفاقات هستی.»

محمودی خاطرنشان کرد: لوله تفنگ را با دست کنار زدم و به وی محل نگذاشتم و خود را به اجتماع مردم رساندم، آن روز شهادت آن سه قهرمان و امثال این قهرمانان سبب عظمت و اقتدار امروز کشور است.

خاطره وزیر ارشاد از دانشگاه روسیه

سید محمد حسینی نیز به بیان مطالبی از سفر اخیر خود به روسیه پرداخت و گفت: در دانشگاه روسیه دانشجویانی بودند که علاقمند بودند در مورد اسلام بدانند، یکی از آنها به من نزدیک شد و در مورد مذاهب گوناگون اسلامی پرسید، به وی توضیح دادم که مانند مسیحیت که کاتولیک و دیگر مذاهب را دارد، اسلام نیز مذاهب گوناگون دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای ایشان راجع به دین اسلام توضیح می‌دادم، برایم جالب بود که در روسیه که در زمان شوروی اصلا وجود خداوند را قبول نداشتند، این علاقه به اسلام وجود دارد.

امام جمعه ورامین در پایان تصریح کرد: امروز بشر نیاز به آگاهی در مورد اسلام دارد، اسلام مانند نوری است که آنها را به سوی خود فرا می‌خواند، دیری نخواهد پایید که دین مبین اسلام جهان را در می‌نوردد.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول