اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 98

آزاد: تئاتر کودک و نوجوان دارای نقش تربیتی فوق‌العاده‌ای است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با صدور پیامی، بر نقش تربیتی و آموزشی تئاتر کودک و نوجوان تأکید کرد.

آزاد: تئاتر کودک و نوجوان دارای نقش تربیتی فوق‌العاده‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، علی‌محمد آزاد با صدور پیامی بر نقش تربیتی و آموزشی تئاتر کودک و نوجوان تأکید کرد.

در این پیام آمده: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، بار دیگر میزبان جشنواره‌ای است که آغاز حرکت آن با شعار امید از همدان بوده و با اتکا به همین شعار و تلاش و کوشش مستمر، اکنون نوزدهمین دوره آن برگزار می‌شود.

در ادامه می‌خوانیم: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در طول سال‌های برگزاری موفقیت‌های بسیاری داشته و هرساله برای تأثیرگذاری بیشتر تفاوت‌هایی با سال قبل را تجربه کرده است، تصمیم معقولانه جداسازی تئاتر کودک از تئاتر نوجوان و ثبت جشنواره نوزدهم در تقویم رویدادهای هنری بین‌المللی پاسخی به مطالباتی بود که اهالی نمایش از این جشنواره انتظار داشتند.

در بخش دیگری از آن آمده: مسیر پیش روی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در جهان امروز مسیری سخت و پر تلاطم است زیرا این جشنواره قرار است با معیارهای انسانی و اسلامی به گسترش تئاتر در جهان کمک کند، معیارهایی که هنر را نه برای هنر بلکه ابزاری برای تعالی می‌دانند. معرفی هنر متعالی در تئاتر به کودکان و نوجوانان جهان و بهره‌گیری از ابزار نمایش برای ارتقای سطح فکری و زندگی کودکان و نوجوانان دنیا تنها از هنرمندانی با نگاهی مبتنی بر پاسداشت ارزش‌های انسانی و فضایل اخلاقی و احترام به رسولان الهی برمی‌آید که امید است جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بتواند در صحنه بین‌الملل این وظیفه را به خوبی ایفا کند و نقطه امیدی برای فعالیت تمام هنرمندان متعهد باشد.

در ادامه می‌خوانیم: در کنار این توجه به مسائل ملی و ایجاد فضایی برای هم‌اندیشی و همفکری هنرمندان و پایه‌گذاری روش‌هایی که تئاتر کودک و نوجوان نقش بیشتری در تربیت و آموزش این دو گروه داشته باشد ضروری است.

در پایان بیانیه آمده است: امیدوارم تمام میهمانانی که به این مناسبت در همدان گرد هم آمده‌اند روزهای خوبی را در این استان سپری کنند و خاطره‌ای خوب از این سفر داشته باشند و آرزو دارم تمام کودکان و نوجوانان در جهان امروز از کانون گرم خانواده برخوردار باشند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، از 16 تا 22 مهرماه امسال در همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول