اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فریمان:

حجاج فرصت حج را با خرید کالا از بازارهای عربستان تباه نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فریمان گفت: حجاج فرصت حج را با خرید کالا از بازارهای عربستان تباه نکنند.

حجاج فرصت حج را با خرید کالا از بازارهای عربستان تباه نکنند

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: حج‌گذار واقعی کسی است که قبل از رفتن به حج، با زمان بازگشت از حج، دچار دگرگونی اساسی شده باشد و اگر در مدت حضور در حج، بتواند با توجه و با اراده بر خود، مناسک را به درستی انجام دهد، امید به این دگرگونی بسیار بالا می‌رود.

امام جمعه شهرستان فریمان یادآور شد: حج مهم‌ترین و بهترین دانشگاه برای تهذیب نفس، پرورش اخلاق و تزکیه نفس است و حج‌گذار باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کند، زیرا در غیر این‌ صورت، ممکن است در هنگام بازگشت مردم او را حاجی خطاب کنند، اما خداوند او را حاجی نمی‌داند، زیرا او فقط با جسمش خانه سنگی را زیارت کرده است.

طباطبایی ادامه داد: حاجیان باید بدانند که این سفر با سفرهای دیگر بسیار متفاوت است، زیرا در این سفر تکیه بر اسباب مادی و ابزار دنیایی راه به جایی نمی‌برد، بلکه تنها باید از خداوند کمک خواست تا توفیق انجام مناسک از او سلب نشود.

وی گفت: از نکات دیگری که حجاج باید به آن توجه کنند این است که با کوچک‌ترین گناهی، توفیق حضور قلب از انسان گرفته می‌شود.

طباطبایی عنوان کرد: توجه به امیرالحاج واقعی که هماناً وجود مبارک امام زمان(عج) است نیز از نکات مهمی است که حجاج باید به آن توجه داشته باشند، زیرا در این سفر معنوی ایشان، راه را می‌شناسد و می‌تواند حجاج را در رسیدن به سرمنزل مقصود کمک کند.

امام جمعه شهرستان فریمان در ادامه با اشاره به سنت سوغات خریدن از سوی حجاج تاکید کرد: سوغات مادی در همه جا به ‌دست می‌آید و حجاج باید وقت و هزینه خود را صرف خرید کالاهای معنوی کنند، زیرا ممکن است دیگر چنین توفیقی برای آنها حاصل نشود.

طباطبایی ادامه داد: زائران وقت خود را در بازارهای عربستان صرف نکنند و وقت خود را در حرم خدا و حرم پیامبر و در کنار قبرستان بقیع بگذرانند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول