اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور معادن وزیر صنعت و تجارت خبر داد

رشد 30 درصدی استخراج و 9 درصدی ذخیره معادن فلزی کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 30 درصدی در استخراج و 9 درصدی در ذخیره معادن فلزی کشور طی دو سال گذشته خبر داد.

رشد 30 درصدی استخراج و 9 درصدی ذخیره معادن فلزی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، وجیه‌الله جعفری در همایش مشترک کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی و ایران از رشد 30 درصدی در استخراج و 9 درصدی در ذخیره معادن فلزی کشور طی دو سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: استخراج و ذخیره‌سازی معادن غیرفلزی نیز به ترتیب 7 و 16 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در قانون قدیم معادن کشور، پذیرفتن پروانه بهره‌برداری معادن به عنوان وثیقه توسط بانک‌ها تصریح شده بود که در قانون جدید این موضوع به بانک‌ها تکلیف شده است.

جعفری با اشاره به اینکه اعتبار پروانه اکتشاف در قانون جدید به‌ ویژه برای معادن غیر فلزی متفاوت است، گفت: بحث پنجره واحد معادن نیز به استان‌ها ابلاغ شده است که باید در دستگاه صادرکننده مجوز فعال باشد.

وی با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی یک زنجیره کامل و پایه اقتصاد کشور است، گفت: تاکنون 68 نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده است که باید از تکنولوژی‌های جدید برای استخراج یا استحصال مواد معدنی استفاده کنیم.

وی بر توسعه فضای بخش خصوصی و همگرایی تشکل‌ها در این بخش تاکید کرد و افزود: امروز بازار صادراتی و شرایط اقتصادی سنگ آهن و مس و استخراج این مواد قوی تر شده است و تا پایان سال، تولید کنسانتره به 27 میلیون تن می‌رسد و ظرفیت تولید فولاد خام کشور نیز 20 میلیون تن است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول