اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد

شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد برای آموزش همگانی مدیریت بحران

خبرگزاری فارس: معاون استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های همگانی در حوزه مدیریت بحران باید به صورت جدی‌تر دنبال شود، بر شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه تاکید کرد.

شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد برای آموزش همگانی مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید اقشار مختلف جامعه برای مواجهه با بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله و .. آمادگی لازم را داشته باشند لذا برای ایجاد این آمادگی باید آموزش‌های مورد نیاز ارائه شود.

وی بر لزوم مشارکت مردم بر مسئله مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: برای اینکه از ظرفیت‌های نهفته بین اقشار مختلف جامعه به شکل مطلوب استفاده شود باید نسبت به ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد اهتمام کرد و نباید چنین تصوری شکل بگیرد مبنی بر اینکه دولت باید سکان هدایت و راهبری این امور را بر عهده بگیرد.

محمودی با اظهار به اینکه باید خیران از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت کنند، اضافه کرد: دولت و خیران می‌توانند در این قبیل مسائل دوشادوش یکدیگر فعالیت کرده و از توانایی‌های جوانان نوع‌دوست نیز بهره لازم را بگیرند از طرف دیگر توصیه‌‌های دینی و وصایای اولیای الهی بر اهمیت این مسئله صحه می‌گذارد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی زلزله وان ترکیه و آذربایجان‌غربی را یک هشدار جدی تلقی کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه کانون زلزله‌های مذکور از استان ما فاصله چندانی نداشت باید این هشدار را جدی دانست و در راستای پیشگیری، مقاوم‌سازی و توسعه آموزش همگانی گام برداشت.

محمودی به تعریف یک متولی خاص با عنوان ستاد مدیریت بحران اشاره کرد و اظهار داشت: وجود چنین مجموعه‌ای در سیستم اداری مترادف با این معنا نیست که سازمان‌های دیگر از مسئولیت شانه خالی کنند بلکه همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه فعالیت خود باید آماده بوده و آموزش‌های لازم را به مجموعه و جامعه هدف خود ارائه دهند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بر اهمیت رعایت استانداردها در ساخت‌وسازها تاکید کرد و اظهار داشت: تاکنون در راستای ایمن‌سازی شهرها و روستاها اقدامات قابل توجهی انجام شده است ولی می‌طلبد در این راستا بیشتر از سابق برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول