اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان:

مشروعیت اقتدار در جلب اعتماد عمومی به پلیس است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی گیلان گفت: مشروعیت اقتدار در جلب اعتماد عمومی به پلیس و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان است.

مشروعیت اقتدار در جلب اعتماد عمومی به پلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر شنبه در جلسه فرماندهی انتظامی استان یکی از ویژگی‌های پلیس جامعه محور را استفاده از توانمندی‌های جامعه در مقابله با معضلات، مسایل، ناهنجاری‌ها و جرایم دانست.

وی با بیان اینکه پلیس بدون همکاری مردم و مشارکت دیگر نهادها نمی‌تواند در جلوگیری از وقوع و گسترش جرم و افزایش احساس امنیت توفیقی داشته باشد، ایجاد و گسترش امنیت را نیز وظیفه آحاد ملت و دولت عنوان کرد.

این مسئول امنیت را یک کار اجتماعی و فرهنگی خواند و افزود: هر جامعه‌ای مناسب با رویکرد خاص خودش امنیت را می‌خواهد و هیچ مکتب یا نظام حقوقی نمی‌تواند خود را نسبت به موضوع امنیت، بی‌تفاوت نشان دهد زیرا امنیت یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر است و عامل مهمی برای رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی به شمار می‌رود.

وی به اهمیت سرمایه اجتماعی در تامین امنیت جامعه اشاره کرد و گفت: سرمایه اجتماعی بر سه عنصر ارتباط، اعتماد و مشارکت استوار است و به همین منظور نیز پیوستگی حلقه ارتباطی بین پلیس، مردم و سازمان‌های دولتی موجب افزایش اقتدار مبتنی بر مشروعیت می‌شود.

قائدرحمتی پذیرش مشروعیت اقتدار را در جلب اعتماد عمومی به پلیس و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان خواند و متذکر شد: سرمایه اجتماعی عاملی در افزایش همبستگی ملی و عبور از بحران‌های اجتماعی، کاهش هزینه‌های انتظامی و امنیتی، احترام به قوانین، مشارکت و همکاری با پلیس و آغاز قانون‌گرایی در جامعه است.

وی با تصریح بر اینکه کار نیروی انتظامی با فرهنگ سازی ارتباط مستقیم دارد، اظهار کرد: پلیس امروز تاوان کم‌کاری برخی دستگاه‌های اجرایی دیگر را می‌پردازد و اگر دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی کار خود را درست انجام دهند و جوان ما حلال و حرام خدا را بداند و واکسیناسیون اعتقادی شده باشد، خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود خواهد دانست.

رئیس پلیس گیلان اضافه کرد: در صورت عملی شدن این اقدام‌ها کار برای نیروی انتظامی و دستگاه قضایی راحت‌تر می‌شود در غیر اینصورت پلیس مجبور است از مظاهر علنی که می‌خواهند به کلیات جامعه دهن‌کجی کنند و موجب خدشه‌دار کردن شئونات جامعه شوند، جلوگیری کند.

وی تلاش و اقدام‌های پلیس را در راستای مطالبات به حق جامعه اعلام کرد و یادآور شد: پلیس برای تامین امنیت و آرامش مردم نهایت تلاش خود را به‌ کار می‌گیرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول