اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی مراغه خبر داد

اشتغال دائم 16 هزار نفر در تولید سیب در مراغه

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: 16 هزار نفر در تولید محصول سیب در این شهرستان اشتغال دائم دارند و در زمان برداشت محصول، 3 هزار نفر نیز به صورت فصلی در این امر مشغول فعالیت می‌شوند.

اشتغال دائم 16 هزار نفر در تولید سیب در مراغه

 به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، محمد نریمانی صبح امروز در جمع کشاورزان این شهرستان اظهار کرد: با اجرای دو هزار و 500 هکتار آبیاری تحت فشار در این شهرستان، علاوه بر کاهش 24 میلیون متر مکعبی مصرف آب در بخش کشاورزی، سالانه 180 میلیون ریال نیز در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به افزایش سطوح آبیاری تحت فشار در اراضی زراعی و باغی این شهرستان با هدف توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی اظهار کرد: 16 هزار نفر در تولید محصول سیب، اشتغال دائم دارند و در زمان برداشت محصول، 3 هزار نفر نیز به صورت فصلی در این امر مشغول فعالیت می‌شوند.

نریمانی همچنین با اشاره به تنوع تولید محصول سیب در دامنه‌های سهند این شهرستان گفت: 16 نوع سیب در حال حاضر در باغات این شهرستان حاصل می‌آید و حدود 50 هزار تن از این محصول که یک سوم مجموع تولید سیب شهرستان را شامل می‌شود، در واحدهای صنایع تبدیلی، به کنسانتره و آبمیوه تبدیل می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی مراغه، نصب سیستم‌های ضد تگرگ و ضد سرما در سطوح باغی این شهرستان را در کاهش خسارات وارده به محصولات باغی بسیار مفید خواند و اضافه کرد: این امر می‌تواند علاوه بر کاهش خسارات وارده به محصول تولیدی این شهرستان در افزایش کمیت و کیفیت میزان تولید محصول سیب نقش عمده‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول