اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی کودک

مراسم جشن پرواز بادبادک‌ها در اراک برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی کودک جشن پرواز بادبادک‌ها در پارک شهدای گمنام اراک برگزار شد.

مراسم جشن پرواز بادبادک‌ها در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیرکل بهزیستی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در این مراسم گفت: روز جهانی کودک فرصت بسیار مناسبی برای توجه به نیازهای روحی و جسمی و عاطفی کودکان است.

رضا ربیعی افزود: متاسفانه برخی از والدین به دلیل مشغله‌های کاری آن طور که باید و شاید به کودکان خود توجه نمی‌کنند، این در حالی است که کودکان نیازهای روحی، جسمی و عاطفی دارند که عدم توجه به این نیازها مشکلاتی را برای کودک در بزرگسالی به وجود خواهد آورد.

وی با تاکید بر لزوم احترام به کودکان تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) به والدین امر کرده‌اند که به کودکان احترام بگذارند، چرا که بی‌توجهی و بی‌احترامی به آنان باعث بروز مشکلات عاطفی زیادی در کودکان می‌شود، همچنین در روایتی از رسول اکرم(ص) آمده است: فرزندان خود را زیاد ببوسید، زیرا با هر بوسه، برای شما مقام و مرتبتی در بهشت فراهم می‌شود که این نشان‌دهنده اهمیت احترام به کودکان است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: دین مبین اسلام به تربیت انسان‌ها از سنین کودکی ارزشی خاص می‌گذارد و به والدین توصیه می‌کند که به تمامی ابعاد وجودی کودک عنایت داشته باشند و در تربیت دینی و اسلامی کودکان بکوشند.

ربیعی به لزوم توجه بیشتر مردم به وضعیت کودکان و مخصوصا کودکان کار و تلاش همگانی برای از بین بردن مشقات و معضلات موجود تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: روز جهانی کودک فرصت مناسبی است تا بیشتر به این قشر حساس جامعه پرداخته شود چرا که کودکان آینده‌سازان کشور هستند و در این راستا باید به شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان در محیطی سالم توجه شود.

در این مراسم که بیش از 500 کودک از 40 مهد و پیش دبستانی شهرستان اراک حضور داشتند، شرکت‌کنندگان علاوه بر شرکت در برنامه‌های شاد و طنز، برگزاری مسابقه و نقاشی با صدای یکپارچه فریاد لبیک یا رسول‌الله را سر داده و اقدامات اخیر دشمنان در تهیه فیلم موهن به پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کردند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول