اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

معلمان سمنانی به خوبی در مدارس ساماندهی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از ساماندهی «خوب» معلمان این استان در مدارس خبر داد.

معلمان سمنانی به خوبی در مدارس ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد بناییان‏سفید در شورای آموزش و پرورش استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد، در حضور عباس رهی استاندار سمنان به تشریح فعالیت‏های انجام شده در آموزش و پرورش استان سمنان به منظور بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در همین زمینه بیان کرد: ساماندهی «خوب» معلمان این استان در واحدهای آموزشی و مدارس استان انجام شده است.

بناییان‏سفید افزود: معلمان و دبیرانی که در سال تحصیلی جدید در مدارس استان سمنان مشغول به تدریس در رشته‏های مختلف هستند، به نحو شایسته و مطلوبی ساماندهی شده‏اند.

به گزارش فارس؛ این سخنان در حالی مطرح می‏شود که گزارش خبرنگاران فارس از شهرها و روستاهای مختلف استان سمنان از خالی بودن شمار زیادی از کلاس‏های درس در مقاطع مختلف تحصیلی حکایت دارد.

مدارس روستایی استان سمنان که در اولویت سازماندهی دبیران قرار گرفته بودند، هم‏اکنون با مشکل تدریس دبیران غیرتخصصی و خالی بودن شماری از کلاس‏ها در دروسی نظیر علوم تجربی و ریاضی مواجه هستند.

در مدارس شهری نیز این مشکل دیده می‏شود؛ به طوری که دبیران تخصصی یک رشته هم‏اکنون در مدارس استان سمنان مشغول تدریس رشته‏های عمدتاً غیرمرتبط هستند.

جابه‏جایی دبیران بین شهرستان‏ها و مناطق استان سمنان نیز که هر ساله دیده می‏شود، امسال نتوانسته است از بار این مشکلات بکاهد؛ به طوری که به عنوان مثال، در یکی از شهرستان‏های سمنان دبیر تخصصی ادبیات فارسی مشغول تدریس دروسی نظیر هنر بوده و در همان شهر، دبیر ادبیات فارسی از شهر مجاور اعزام شده است.

گزارش خبرنگاران فارس حکایت می‏کند که هم‏اکنون شمار زیادی از مدارس علاوه بر نداشتن مستخدم، از ساماندهی دبیران پرورشی نیز بی‏بهره هستند و عمده ساعات دانش‏آموزان در درس پرورشی به بیکاری می‏گذرد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول