اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ورزقان در گفت‌وگو با فارس

پیگیری سئوال از رئیس‌جمهور با 80 امضا / دولت در قبال ارز مسئول است

خبرگزاری فارس: نماینده ورزقان گفت: نمایندگان مجلس نهم در بعد نظارتی بسیار حساس هستند و طرح سئوال از رئیس‌جمهور در حال حاضر با 80 امضا در مجلس پیگیری می‌شود.

پیگیری سئوال از رئیس‌جمهور با 80 امضا / دولت در قبال ارز مسئول است

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اولویت اصلی کشور و دغدغه اولویت‌دار مردم در شرایط فعلی را مسائل اقتصادی عنوان کرد و اظهار کرد: توجه و حساسیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسائل روز کشور و داشتن دغدغه مردم باعث شد تا برخی از نمایندگانی که استیضاح وزیر ورزش را  امضا کرده بودند، به خاطر مصلحت کشور و مصلحت مردم امضای خود را از استیضاح وزیر ورزش پس بگیرند تا وقت مجلس با این گونه مسائل گرفته نشود.

پیگیری سئوال از رئیس‌جمهور با 80 امضا و محورهای آن

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که این قبیل کارها که نمایندگان حتی در روز استیضاح نیز به امضا و کار خود مطمئن نبوده و امضای خود را به راحتی پس می‌گیرند و در واقع باعث نوعی مصونیت برای وزیران ‌می‌شوند که مسائل اقتصادی اجازه نخواهد داد نمایندگان بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند، افزود: اتفاقاً نمایندگان مجلس نهم در بعد نظارتی بسیار حساس هستند و حتی سئوال از رئیس‌جمهور در حال حاضر با 80 امضا در مجلس پیگیری می‌شود، که محور آن در رابطه با مسائل ارزی و اقتصادی کشور است، ضمن آنکه برخی موارد مطرح شده در مصاحبه اخیر رئیس‌جمهور از جمله دیگر محورهای سئوال از آقای رئیس‌جمهور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم به برخی حرف و حدیث‌ها در رابطه با دستور رئیس‌جمهور به مدیران اجرایی برای عدم تعامل با نمایندگان اشاره کرد و افزود: معنی و مفهوم مسائل مطرح شده آن است که مدیران در واقع با نمایندگان تعامل نداشته باشند.

دهقانی به تصویب طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه‌گذاری عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 91 اشاره کرد و افزود: تصویب این طرح به دلیل جلوگیری از رکود و نیز توجه بیشتر به تولید و سرمایه‌گذاری ضرورت داشت چراکه باید منابع عمومی کشور به این سمت هدایت شود.

علل تصویب توقف اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی توقف اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع قانون هدفمندی یارانه‌ها و با توجه به اینکه این موضوع همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد، از این رو تمام نمایندگان نسبت به اصلاح امور اقتصادی کشور توجه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی شنیده‌ها حکایت از آماده شدن مقدمات اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها دارد، از این رو با توجه به شرایط اقتصادی کشور و برای از بین بردن نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم در خصوص افزایش مجدد قیمت کالاها و حامل‌های انرژی، طرح یک فوریتی توقف اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به تصویب رسید و نمایندگان مجلس با رای بالایی از توقف اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها حمایت کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح دو فوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار کرد: اگر چه دولت موظف است به موجب تبصره یک ماده 168 قانون آیین‌نامه داخلی، ظرف شش ماه قبل از مهلت اجرای آزمایشی این قانون لایحه تعیین تکلیف تمدید یا دائمی شدن آن را به مجلس تقدیم کند ولی چون چنین کاری از طرف دولت صورت نگرفته بود از این رو  نمایندگان با طرح دو فوریتی تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کردند.

دولت باید در قبال ارز پاسخگو باشد

دهقانی در خصوص اینکه اقدامات و طرح‌های دو فوریتی مجلس چه میزان می‌تواند به ثبات و امنیت اقتصادی کشور کمک کند، اظهار کرد: بازار ارز در دست دولت است و وزرای اقتصادی دولت، رئیس بانک مرکزی و شخص رئیس‌جمهور در این خصوص باید پاسخگوی مردم  باشند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از تمام اهرم‌های نظارتی خود در این خصوص استفاده خواهند کرد.

روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده امیدوارکننده است

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص روند عملیات اجرایی بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان ورزقان گفت: حجم خرابی بسیار بالاست و نمی‌توان گفت که در عرض چند ماه مناطق زلزله‌زده و زیرساخت‌های تخریب شده آن بازسازی می‌شود، ولی در خصوص مناطقی که 100 درصد تخریب شده است، این مناطق در فاز نخست بازسازی قرار گرفته است و با توجه به سرمای زودرس منطقه تلاش می‌شود مسکن‌های دائمی به همراه اماکن دامی تهیه شده و در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد.

دهقانی روند بازسازی مناطق زلزله‌زده را امیدوارکننده دانست و اظهار امیدواری کرد که در فازهای بعدی مناطقی که کمتر آسیب دیده‌اند به سرعت بازسازی و مقاوم‌سازی شود.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول