اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برخورد قاطع پلیس محقق شد

کاهش تصادفات موتورسیکلت در منوجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان منوجان گفت: با برخورد قاطع راهنمایی و رانندگی با راکبان موتورسیکلت و استفاده آنها از کلاه ایمنی تصادفات این وسیله نقلیه در منوجان کاهش یافته است.

کاهش تصادفات موتورسیکلت در منوجان

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حسین مشایخی ظهر امروز در جلسه آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در این شهرستان اظهار داشت: مشارکت مردم در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی سبب درست اجرا شدن آن است و سلامت افراد را نیز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اگر قانون درست اجرا نشود، نتیجه اصلی نیز حاصل نمی‌شود، افزود: مشارکت مردم در اجرای قانون به رعایت نظم در جامعه کمک می‌کند و همکاری با پلیس سلامت و امنیت در جامعه را به دنبال دارد.

مشایخی به عوامل اصلی که در اکثر تصادف‌ها نقش دارند، تصریح کرد: عامل انسانی، راه و وسیله نقلیه سه عامل اصلی در این زمینه هستند که عامل نخست که راننده است یا آگاهی ندارد و یا به قوانین توجه نمی‌کند و تصادف اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: عامل دوم راه است که مشکلات موجود در جاده‌ها را شامل می‌شود و راننده قوانین را رعایت می‌کند، اما وجود مانع سبب ایجاد تصادف می‌شود و در این موارد کارشناس شرکت مربوط را مقصر می‌داند.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی منوجان گفت: اگر نقص در خودرو سبب بروز تصادف شود، کارشناس کارخانه سازنده را مقصر معرفی می‌کند.

مشایخی اذعان داشت: با برخورد قاطع و قانونی راهنمایی و رانندگی با راکبان موتورسیکلت و استفاده آن‌ها از کلاه ایمنی و داشتن بیمه‌نامه تصادفات این وسیله نقلیه در منوجان کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: بیشترین عامل مؤثر در تصادفات عامل انسانی است و پلیس به تنهایی و بدون همکاری رانندها نمی‌تواند، دلیل رعایت قانون شود و ما باید ناظر بر اعمال خود باشیم.

مشایخی افزود: در منوجان هر ماه راهنمایی و رانندگی دوبار ثبت‌نام گواهینامه موتور سیکلت و تراکتور دارد و گواهینامه نیز صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علت اصلی تصادفات در کشور ما که سالانه 20 هزار نفر کشته دارد، رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول