اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خط و نشان رئیس سازمان ملی استاندارد با اصناف

واحدهای تولیدی اگر در ارتقای کیفیت کوتاهی کنند به قهر استاندارد دچار می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: واحدهای تولیدی به ویژه اصناف اگر به بهانه افزایش قیمت در رعایت کیفیت کالاها کوتاهی کنند به قهر سازمان استاندارد دچار می‌شوند.

واحدهای تولیدی اگر در ارتقای کیفیت کوتاهی کنند به قهر استاندارد دچار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان برزگری عصر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: تولیدکنندگانی که کالاهای‌شان دارای استاندارد اجباری است نباید به لحاظ افزایش قیمت در رعایت کیفیت کالاهای تولیدی کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد حامی مصرف‌کنندگان است، افزود: در چند ماه گذشته با برخی از واحدهای تولیدی در سطح کشور مواجه بودیم که به دلیل افزایش قیمت کیفیت را کاهش داده بودند که به شدت با آنها برخورد کردیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان داشت: اگر کالاهایی کیفیت لازم را نداشته باشند براساس قانون آن واحدها پلمپ می‌شوند.

برزگری گفت: 2 هزار و 900 قلم کالا را از 6 هزار و 700 تعرفه گمرکی زیر پوشش استاندارد اجباری قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به وجود کالاهای بی‌کیفیت در اصناف اظهار داشت: عمده کالاهای بی‌کیفیت به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به چگونگی استانداردسازی‌ کالاهای چینی بیان کرد: چین از طرف‌های تجاری ایران و اکثر کشورهای پیشرفته جهان است.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد ایران با سازمان استاندارد چین تفاهم‌نامه‌ای دارند که طبق آن کالاهای وارده از مبدأ چین نظارت شده و توسط استاندارد آنها گواهی صادر شده و در مبادی ورودی ایران نیز نقطه‌برداری می‌شود.

برزگری با بیان اینکه کشور چین از اعضای فعال استانداردسازی در جهان است، گفت: کالاها براساس استانداردسازی‌های چین که با استاندارد ایران و جهان یکسان است، مبادله می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: هم‌اکنون هزار و 400 آزمایشگاه با عنوان تأیید صلاحیت شده در کنار آزمایشگاه‌های ما در سطح کشور فعال هستند که 42 هزار نفر در این آزمایشگاه‌ها به صورت خصوصی و بدون دریافت حقوق دولتی کار می‌کنند.

وی گفت: ارتباط با تشکل‌ها به ویژه اصناف را امسال که دشمن تحریم‌ها را شدت بخشیده در اولویت برنامه‌های سازمان ملی استاندارد قرار داده‌ایم.

برزگری رسانه‌ها را به عنوان مروجان استانداردسازی عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه و قلم باید کمک کنند که استاندارد به عنوان یک فرهنگ و باور عمومی در بین مردم نهادینه شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول