اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تغذیه کودکان هرمزگانی نیازمند توجه مسئولان است

خبرگزاری فارس: در سال‌های گذشته همواره نگرانی‌هایی در بعد سوء‌تغذیه کودکان در برخی از استان‌ها همانند هرمزگان مطرح بوده که این امر نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذیربط است.

تغذیه کودکان هرمزگانی نیازمند توجه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امروزه کشورهای توسعه‌یافته توجهی ویژه را به تغذیه و استانداردسازی آن به ویژه در سنین پایه معطوف داشته‌اند.

در ایران نیز از سال‌های گذشته در این راستا برنامه‌ها و طرح‌هایی از جمله اضافه کردن سرانه شیر به تغذیه دانش‌آموزان در مدارس اجرایی شده است که هر چند اشکالاتی در اجرا داشته اما بسیاری از کارشناسان تغذیه و اجتماعی را امیدوار کرده است.

در جدول تغذیه‌ای و رشد کودکان، استان‌های جنوبی همواره در سطوح پایین جدول کشوری قرار داشته‌اند و در ماه‌های اخیر انتشار آماری مبنی بر تولد کودکان نارس و با وزن کم در استان‌هایی همانند هرمزگان سطح نگرانی‌ها را ارتقا داده است.

رئیس مرکز بهداشت هرمزگان که در سال‌های اخیر مسئولیت مدیر‌کلی بهزیستی هرمزگان را نیز بر عهده دارد، می‌گوید: 22 درصد کودکان هرمزگان دچار اختلال رشد ناشی از تغذیه نادرست هستند و دچار کم وزنی و یا چاقی شده‌اند.

محمود حسین‌پور می‌افزاید: یکی از مشکلات مهم دوران کودکی تغذیه نادرستی است که توسط والدین و برخی خانواده‌ها صورت می‌گیرد و در این ارتباط این معضل باید با آموزش‌های لازم برطرف شود تا خانواده بتوانند برنامه اصولی تغذیه صحیح دوران کودکی را اجرا کنند.

وی ضمن ابراز نگرانی از این موضوع به ایراد راهکارهایی نیز پرداخته و فرهنگ اصول صحیح تغذیه را از راهکارهای اساسی عنوان کرده است.

این مسئول ادامه می‌دهد: با اجرای برنامه یک وعده غذای گرم در مهد‌روستاها 47 درصد کودکان که از نظر اختلال کم وزنی مشکل داشتند، بهبود یافته‌اند.

حسین‌پور با اشاره به چهار برنامه دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بهبود تغذیه کودکان در استان هرمزگان اظهار کرد: تغذیه کودکان نیازمند، یک وعده غذای گرم در مهد روستاها، حمایت تغذیه‌ای از زنان باردار و دوره بهبود تغذیه‌ای برای کودکان زیر پنج سال از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت سازمان‌های بهزیستی، کمیته امداد، سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان و بنیاد علوی برای بهبود تغذیه کودکان در دست اقدام است.

رئیس مرکز بهداشت هرمزگان تصریح می‌کند: بیشترین سوء تغذیه کودکان مربوط به شهرستا‌ن‌های بندر خمیر و قشم بوده و کمترین آن نیز در شهرستان‌های میناب و رودان قابل مشاهده است.

مسئولان مربوطه در شرایط کنونی باید با توجه بیشتر به تغذیه کودکان، توسعه نیروی انسانی کشور را برای آینده بیمه کنند.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول